با هدف تقویت مدیران کاریابی و ارتقا علمی و توانمندی آنان، سمینارآموزشی کاریابی‌های غرب کشور در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 09 September 2015
به گزارش خبرنگار مهر، سمینار آموزشی مدیران دفاتر کاریابی غیردولتی داخلی استان‌های غرب کشور ظهر چهارشنبه با حضور مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار و به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

در این سمینار یکروزه مدیران کاریابی استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان حضور داشته و علاوه بر فراگیری آموزش های لازم، به تبادل اطلاعات با یکدیگر می‌پردازند.

در مراسم آغاز این سمینار آموزشی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر نقش کاریابی‌ها در ایجاد اشتغال گفت: این کاریابی‌ها می توانند نقش بسزایی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد داشته باشند.

واگذاری امور غیرحاکمیتی در ارتباط با شغل به کاریابی‌ها

داود یاوری هم چنین بر واگذاری امور غیرحاکمیتی درارتباط با شغل به کاریابی‌ها تاکید کرد و هدف از برگزاری این سمینار را ارتقا سطح علمی و توانمندی مدیران کاریابی‌ها دانست.

در ادامه، رئیس کانون انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه، از ایجاد فرصت شغلی برای پنج هزار و ۳۰۰ نفر طی هشت سال گذشته در کرمانشاه و توسط کاریابی‌ها خبرداد.

مرتضی بنی بیات ۶۸ درصد افراد به کار گیری شده را مرد و ۳۲ نفر را زن اعلام کرد و افزود: از این تعداد حدود ۷۰ درصد فاقد مهارت بوده  ومابقی نیز دارای تحصیلات دیپلو بوده‌اند.

وی  ۶۲ درصد این افراد را در سنین بین ۲۵ تا ۳۵ عنوان و تصریح کرد: ۳۸ درصد بقیه نیز در سایر رنج های سنی بوده اند.

ایجاد شبکه جامع کاریابی در کشور و حضور نماینده کاریابی‌ها در شورای اشتغال استان

رئیس کانون انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه، از به کارگیری ۵۹ درصد از پنج هزار و ۳۰۰ نفر ذکر شده در بخش خدمات، ۴۰ درصد در بخش صنعت و حدود یک درصد در بخش کشاورزی خبرداد.

وی خواستار ایجاد یک شبکه کاریابی در قالب سامانه کاریابی جامع در کشور شد که امکان دسترسی به آن برای تمام کاریابی‌ها در کشور مقدور باشد.

بنی بیات، هم‌چنین خواستار در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برای کاریابی‌ها و هم‌چنین توجه ویژه به کاریابی‌ها در نقاط کمتر برخوردار شد و گفت: پیشنهاد می‌شود نمایندهای نیز از انجمن صنفی کاریابی ها در کارگروه اشتغال استان حضور داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار