در مراکز درمانی شهرستان ملایر کمتر از ۵۰۰ نفر پرستار شاغل کار می کنند که تعدادی از این پرستاران بازنشسته شده اند و مراکز درمانی در این شهرستان با کمبود شدید پرستار مواجه هستند.
کد خبر: ۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱ 01 March 2015

با اجرا شدن طرح تحول سلامت پرستاران به یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین  نقش ها در این طرح تبدیل شدند و تحول سلامت محقق نمی ‌شود جز با پرستاری اثر بخش این شعار امسال نظام پرستار است.

به گزارش تابناک همدان؛ شهرستان ملایر یکی از شهرستان های استان همدان که دارای دو بیمارستان و تعدادی  مراکز درمانی است که کمبود شدید نیرو یکی از مشکلات اساسی در این  شهرستان است.

بر طبق دستور العمل‌های کشوری به ازای هر 4تخت یک پرستار نیاز است که با توجه به این دستورالعمل شهرستان ملایر دارای کمبود شدید نیروی پرستار است.

در شهرستان ملایر و در مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان ‌ها کمتر از 500 نفر پرستار شاغل هستند که با توجه به دستور العمل‌ های کشوری ملایر نیاز به جذب حدود 1000 پرستار را دارد.

همچنین به ازای هر 4 پرستار یک کمک بهیار نیاز است که نبود کمک بهیاران سبب شده که کارهای مریض را همراهان وی انجام دهند و در برخی مواقع احتمال آسیب رسیدن به مریض وجود دارد.

با این تفاسیر جای این سوال وجود درد که چگونه با این کمبود نیرویی که در شهرستان ملایر وجود دارد و پرستاران متحمل سختی های فراوانی هم چون شیفت های زیاد می شوند می شود شعار نظام پرستاری را به واقعیت تبدیل کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار