فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی و دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی مازندران تاکنون توانسته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده‌ها را در حوزه مشاغل خانگی شناسایی کند.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 15 November 2020

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی مازندران که در جهاد دانشگاهی استان مستقر است تا کنون توانسته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده‌ها را در این حوزه شناسایی کند.

محمدرضا شافعیان گفت: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است از سال ۱۳۵۹ به فرمان امام(ره) تحت عنوان ستاد انقلاب فرهنگی شکل گرفت و سپس در بازنگری سال ۱۳۶۹ جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در کشور فعالیت خودش را ادامه داد.
وی با تاکید بر اینکه ویترین و پیشانی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی این نهاد است، افزود: این نهاد در دانشگاه بازوی فرهنگی خوبی محسوب می‌شود و با تعامل خوبی که در قالب سازمان دانشجویان دارد روئسای دانشگاه نیز استقبال خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی دارند.
شافعیان تصریح کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی کتاب‌هایی را که در حوزه دانشگاه کاربرد داشته و دارای اعتبار علمی است چاپ و منتشر می‌کند تا به عنوان یک منبع علمی و دانشگاهی مورد بهره‌برداری دانشگاهیان قرار گیرد که اغلب این کتاب‌ها در حوزه پزشکی، مهندسی و کشاورزی و غیره است.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی تحت عنوان (ایسپا) و سازمان دانشجویان را از دیگر بخش‌های فعال فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی پژوهشی و آموزشی، بیان کرد: این نهاد در حوزه آموزشی با فعالیت در حوزه آموزش کوتاه مدت با هدف مهارت‌آموزی در پنج شهرستان و نیز با آموزش بلند مدت و آکادمی در مرکز علمی کاربردی بابل تلاش دارد در راستای افزایش دانش جامعه نقش مهمی را ایفاکند.
شافعیان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی در سطح کشور اقدامات بسیار چشمگیری دارد، اظهارکرد: این نهاد در مازندران با دستیابی به دانش و تکنولوژی تولید جلبک اسپیرولینا، آبزی‌پروری و کشاورزی فعالیت‌های مهمی را در دست اقدام دارد.

چاپ ۶۰ عنوان کتاب در انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران
وی با اشاره به چاپ ۶۰ عنوان کتاب از ابتدای سال تاکنون در انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: این نهاد تلاش دارد تا در زمینه رشد کتابخوانی فرهنگ خرید کتاب رابه جهت پویایی و حیات ارزشی که برای جامعه به ارمغان دارد در سبد خانواده‌ها نهادینه کند و اجازه ندهد تا فضای مجازی موجب کمرنگی کتابخوانی شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به سابقه جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: این نهاد در سال‌های گذشته در حوزه اشتغال دانشجویان فعالیت داشته و و اخیراً تفاهمنامه‌ای میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در حوزه اشتغال منعقد شد و اکنون جهاد دانشگاهی مازندران با همه ظرفیت‌های خود ضمن شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان و با آموزش و تلاش در جهت بازاریابی گامی مهم در این زمینه برداشته است.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران بیان کرد: جهاد دانشگاهی در مرحله آموزش مشاغل خانگی ضمن ارتقای مهارت‌افزایی صاحبان مشاغل، سهم بسیار خوبی در اتصال مشاغل خانگی به بازار را بر عهده دارد.
وی افزود: از همه دست‌اندرکاران و مسئولین متولیان و متصدیان استان خواهش و تمنا داریم جهاد دانشگاهی را در تحقق پایدارسازی مشاغل خانگی یاری کنند.
شناسایی ۲ هزار و ۳۰۰ مشاغل خانگی در مازندران
وی افزود: سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی و دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی مازندران تاکنون توانسته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده‌ها را در حوزه مشاغل خانگی شناسایی کند.
شافعیان کمرنگ بودن سفره مردم را ناشی از مشکلات اقتصادی جامعه دانست و افزود: ما معتقدیم، چنانچه خانواده‌های آسیب‌پذیر، بدسرپرست و بی‌سرپرست و آن‌هایی که نان آورشان در زندان به سر می‌برد، شناسایی، آموزش و عرصه فعالیتشان هموار و بازار عرضه محصولات‌شان نیز مهیا شود بسیاری از دغدغه اقتصادی‌شان کاسته خواهد شد.
وی افزود: در طرح مشاغل خانگی که جهاد دانشگاهی مجری آن است وزارت صمت، وزارت تعان،کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی وظایفی را در تحقق این مهم بر عهده دارند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: ما آمادگی داریم هرگونه همکاری را با کسانی که در مشاغل خانگی در حوزه تولید محصولات غذایی، تولید دست‌بافته‌های سنتی همچون؛ فرش، گلیم، جاجیم ،پوشاک و غیره فعال هستند، حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار