معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دستگاه ها و نهادهای مختلف، مسیر توسعه ای قم سریع تر از قبل پیگیری و دنبال شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 08 November 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی به مناسبت «روز قم» با اشاره به این که قم از جنبه های مختلف واجد ارزش های انکارناپذیر است اظهار کرد: قم یک شهر تاریخی است که مدنیّت آن حتی قبل از ظهور اسلام هم در تاریخ ثبت شده است.

وی اضافه کرد: البته قم با پذیرش اسلام و مذهب شیعه و سپس با اتفاق مبارک ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از مهم ترین شهرها شناخته شد و این شناخته شدن همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: قم در حوزه دینی هم با یک قدمت هزار و 200 ساله حوزه های علمیه، یکی از قطب های علمی جهان اسلام است

وی استقرار قم در مرکز کشور و در محل عبور و مرور شهرهای بزرگ را از دیگر ویژگی های قم خواند و سپس به افزایش جمعیت آن پس از انقلاب و تبدیل شدن به یک کلانشهر و استان اشاره کرد.

بهشتی ادامه داد: همه این ها نشان می دهد که مدیریت این شهر و استان و توسعه همه جانبه آن تا چه اندازه مهم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که پیشرفت های خوبی در این کلانشهر و در حوزه های مختلف قابل مشاهده است بیان کرد: یکی از محورهای توسعه قم بحث توریسم و گردشگری است که کارهایی در این زمینه انجام شده و البته همچنان کارهای انجام نشده بسیاری هم در پیش است.

وی حرکت و پیشرفت قم را در ریل توسعه ای دانست و اضافه کرد: البته تداوم و سرعت گرفتن این مسیر به همدلی همه دستگاه های اجرایی نیاز دارد است تا إن شاء الله انتظارات از قم برآورده شود.

بهشتی یادآور شد: همچنین مبنا قرار دادن مطالعات و اسناد بالادستی توسعه قم در کنار آسیب شناسی از مسیر هم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار