فرماندار نوشهر از آنچه که " کم‌کاری دستگاه‌های نظارتی در پیشگیری از شیوع کرونا " در این شهرستان نامید ، انتقاد کرد و گفت : برگزاری جشن‌های عروسی به صورت پنهانی در باغ‌ها و خانه‌ها ویلایی شرایط کنترل ویروس کرونا را در این منطقه سخت‌تر می‌کند.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 06 November 2020

سعید یزدانی در نشستی به همین منظور در فرمانداری نوشهر افزود : در بازدیدهای انجام شده از سطح شهر و روستاهای بخش مرکزی دیده شده که اغلب مردم الزامات بهداشت فردی مقابله با شیوع کرونا را رعایت نمی کنند و با ادامه این وضعیت باید شاهد ماندگاری همیشگی وضعیت قرمز در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد : شاید در سطح شهر برخی از مراکز ارائه دهنده خدمات به مردم نظیر واحدهای صنفی به خاطر سرکشی دستگاه های نظارتی الزامات بهداشتی را رعایت کنند ، اما در روستاهای شرق نوشهر می توان مدعی شد که حدود ۲۵ درصد از روستائیان الزامات بهداشت فردی نظیر زدن ماسک را رعایت نمی کنند.

فرماندار نوشهر گفت : در بازدید از واحدهای صنفی بویژه فروشگاه های بزرگ حاشیه جاده رویان - نوشهر نیز مشاهده شده که صاحبان این فروشگاه ها توجهی به پروتکل های بهداشتی ندارند و حتی از نصب پیام های هشداری مانند عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک دریغ کردند که این نشانه ضعف نظارت و کم کاری مسئولان دستگاه های مرتبط است.

وی از بازار میوه و تره بار هم به عنوان یکی از کانون های شیوع کرونا نام برد و افزود : با این که شهرداری مکان جدیدی را برای کاسبان جانمایی و تعریف کرده ، اما این مکان نیز به خاطر محدودیت فضا و تجمع مشتریان مورد تائید کارگروه شهرستانی پیشگیری از کرونا نبوده است و طبق مصوبه این کارگروه باید مکان جدیدی را برای این منظور پیش بینی کنند.

یزدانی با ابراز نگرانی از عادی شدن روند برگزاری آئین های جشن عروسی در شرائط کرونایی ، اظهار داشت : گزارش های فراوانی مبنی بر برگزاری جشن عروسی در خانه ها و باغات به فرمانداری رسیده که متاسفانه به نظر می رسد برخوردی با صاحبان این جشن ها از سوی نیروی انتظامی ، دادستانی و حتی دهیاران صورت نمی گیرد .

وی با تاکید بر این که برگزاری هرگونه جشن در شرایط کنونی در شهرستان ممنوع است و باید نسبت به برگزاری این جشن ها جلوگیری شود ، افزود : استاندار مازندران دیروز در همایش فرمانداران بر عدم مماشات با واحدهای صنفی متخلف و بی توجه به پروتکل های بهداشتی کرونا تاکید کرد و دستگاه های نظارتی نباید با واحدهای صنفی متخلف از جمله خبازی ها مماشات کنند و باید بدون چشم پوشی اقدام به تعطیلی این واحدها کنند و با نصب بنر علت تعطیلی آن را رسانه ای کنند تا مردم و دیگر صاحبان واحدهای صنفی مطلع شوند.

فرماندار نوشهر همچنین خوستار تعطیلی مجموعه گردشگری سد خاکی آویدر در این شهرستان شد و تاکید کرد : در بازدیدی که از این مجموعه گردشگری شده ، متاسفانه بیشتر گردشگران ، مسافران و حتی نیروهای کار در این مجموعه هیچ یک از الزامات بهداشت فردی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند ضمن این که امکانات امنیتی و انتظامی هم در این مجموعه مستقر نیست .

وی ادامه داد : وقتی که خیلی از مناسبت ها ، مراسم مذهبی ، آئین ها و مراکز پذیرایی پرخطر این شهرستان تعطیل هستند ، نباید اجازه داد این مجموعه به خاطر منفعت مالی سلامت مردم را در این شرائط بحرانی کرونا به خطر بیندازد .

یزدانی با اشاره به توزیع یارانه ای نظیر مرغ ، برنج و شکر در نوشهر ، گفت : پیش از توزیع این اقلام باید ساز و کارهای لازم به منظور رعایت فاصله گذاری فیزیکی در فروشگاه های عامل در این شهرستان مهیا شود.

رئیس بیمارستان نوشهر هم در این جلسه گفت : هم اکنون روند ابتلا افراد به ویروس کرونا و بیماری کووید - ۱۹ در این شهرستان با یک شیب ملایم در حال افزایش است و درصورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ، شاهد پررنگ تر شدن وضعیت قرمز و بحرانی شدن در این شهرستان خواهیم بود.

دکتر محمد علی حسین زاده افزود : اکنون ۱۸ بیمار کووید - ۱۹ در بیمارستان نوشهر بستری هستند که هفت نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند .

وی شمار بیماران مبتلا به کووید -۱۹ این شهرستان از آغاز شیوع کرونا تاکنون را چهار هزار و ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت که یکهزار و ۱۳۸ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری بودند که بیشترشان مرخص شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار