مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: در هفت ماه امسال، یک هزار و ۴۱۴ میلیون مترمکعب انرژی گاز در این استان مصرف شده‌است.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 04 November 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا نصیری افزود: میزان مصرف گاز در هفت ماه سال ۹۸، یک هزار و ۳۳۲ میلیون متر مکعب و ۶ درصد کمتر از امسال بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین مصرف گاز در نیروگاه برق قم و سپس در مشترکان خانگی و تجاری این استان بوده‌است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته با افزایش ۱۳ هزار و ۸۱۰ اشتراک، تعداد مشترکان گاز این استان به ۴۱۸ هزار اشتراک رسیده‌است.

نصیری گفت: همشهریان می توانند با رعایت نکاتی از جمله بستن درب اتاق های بدون استفاده، پوشیدن لباس های بیشتر، دوجداره کردن پنجره ها، استفاده از عایق پنجره، پوشاندن کانال های کولر، متناسب بودن اندازه بخاری با متراژ خانه و عدم استفاده از کانال کولر مصرف انرژی گاز را کاهش دهند.

وی افزود: تنظیم آبگرمکن در دمای مناسب، انتخاب صحیح دودکش، استفاده از زانویی در مسیر دودکش، نصب پرده های چین دار و بیهوده روشن نگذاشتن اجاق گاز از دیگر راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نصب پرده های چین دار در زمستان باعث جلوگیری میزان زیادی از گرما به بیرون می شود؛ از این نوع پرده می توان در تابستان نیز برای جلوگیری از تابش نور خورشید به داخل خانه استفاده کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز قم، قرار دادن دمای آبگرمکن بر روی ۶۰ درجه سانتی گراد و یا رده C در آبگرمکن های قدیمی، باعث کاهش بسیاری انرژی می شود.

در حال حاضر کلیه شهرهای استان قم و همچنین کلیه روستاهایی که قابلیت و امکان گازرسانی داشته‌اند از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به بیش از ۴۱۸ هزار مشترک در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌یافته است؛ ۳۹۰ هزار و ۱۳۸ مشترک در بخش خانگی، ۲۴ هزار مشترک در بخش عمومی و ۳ هزار و ۸۶۱ مشترک در بخش صنعتی است.»

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار