به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور در آیین رونمایی طرح معلمان پساکرونا با اشاره به ضرورت درک نقش معلمان در به کارگیری درست اصول سازماندهی شده در فضای کلاسداری مجازی و برقراری ارتباط صحیح با فراگیران، گفت: برای عرصه تعلیم و تربیت محاسن و فرصتهای کرونا بیش از تهدیداتش بود و ما امروز شاهد انتقال به جامعه دانایی محور هستیم؛در واقع در زیست بوم جدیدی قرار گرفتهایم که نیازمند تفکر استراتژیک و نوآوری در زمینه ابزارها و روشهای جدید آموزشی است.
وی با بیان اینکه برای دسترسی دانشآموزان به آموزش نیازمند روشهای جدید هستیم، خاطرنشان کرد: باید همکاری نزدیکی میان معلمان در اجرای این طرح باشد، حتی معلمان دورترین نقاط استان نیز باید در این طرح شرکت کرده و با شناسایی معلمان توانمند، و همچنین دارا بودن نگرش هوشیارانه تلاش کنیم حتی یک دانشآموز نیز از تحصیل جا نماند؛ اگر در این عصر کرونایی توانستیم چنین کاری انجام دهیم میتوانیم از خودمان راضی باشیم؛ وگرنه باید پاسخگوی کمکاری خودمان بوده و به خدا و مردم پاسخ دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در این شرایط باید طرحی نو دراندازیم، تصریح کرد: حرکت زیبای این گروه تحت عنوان «معلمان بیدار پساکرونا» یک طرح خلاقانه بوده که ممکن است در بین راه دچار موانعی شود؛ در چنین شرایطی باید با همفکری و هماندیشی کارها را پیش برده و خون تازهای به رگهای سیستم تزریق کنیم، باید با کار تیمی و گروهی در عین دارا بودن یک گفتمان مشترک، سعی کنیم به فهم مشترک برسیم و روشها و شیوههای جدید آموزش را نهادینه سازیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران،نحوه اجرای این طرح بدین گونه است که فراگیران باید برای گذراندن دوره مطالب هر بخش از مراحل تعریف شده این دوره ضمن خدمت را مطالعه کرده و در آزمون شرکت کنند و در برنامه زمانبندی شده آزمون که در سامانهltms مازندران درج شده شرکت نمایند.