به منظور برگزاری باشکوه و پرشور مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس شهید لطفعلی مرادحاصلی جلسه ای به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه و مسوولان اجرایی، انتظامی و فرهنگی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 08 September 2015
ستاد استقبال، تشییع و خاکسپاری شهید مرادحاصلی در چرداول تشکیل شد
به گزارش تابناک، به منظور برگزاری باشکوه و پرشور مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس شهید لطفعلی مرادحاصلی جلسه ای به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه و مسوولان اجرایی، انتظامی و فرهنگی برگزار شد.
فرماندار چرداول در این جلسه ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای گرانقدر و حق سنگینی که شهدا بر گردن همگان دارند، گفت: بدون تردید استقلال، آزادگی، امنیت، عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون خون شهدا است.
پرویز کولانی اظهار کرد: همه ما با تمام وجود برای برگزاری آیین استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید مراد حاصلی و تشییع و تدفین این شهید والامقام که پس از حدود 30 سال به وطن بازگشته، تلاش می کنیم.
وی از عموم مردم مومن و شهید پرور شهرستان چرداول برای حضور در این آیین باشکوه و بهره مندی از فضای دل انگیز معنوی که عطر این شهید به همراه دارد، دعوت کرد.
پیکر مطهر این شهید والامقام سه شنبه هفته آینده 24 شهریور وارد سرابله شده و سپس در آیین باشکوهی برای خاکسپاری به مزار شهدای روستای زنجیره علیا، زادگاه این شهید والامقام تشییع می شود.
شهید لطفعلی مرادحاصلی فرزند خانعلی در سال 1345 در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود، دوران تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذرانید.
به علت کمبود امکانات آموزشی در روستا، برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به سرابله رفت و پس از اخذ مدرک دیپلم در سال 1364 در رشته علوم اجتماعی تربیت معلم در کرمانشاه مشغول به تحصیل شد.
چندی بعد از طریق بسیج برای دفاع از کشور راهی جبهه های کردستان شد و در هشتم فروردین 65 در منطقه عملیاتی والفجر 9 شهر سلیمانیه به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
پیکر مطهر شهید مراد حاصلی چندی پیش از در قالب شهدای گمنام در مناطق عملیاتی شمال عراق تفحص شد و پس از انجام آزمایشات پزشکی، تعیین هویت شد.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد این شهرستان در دوران دفاع مقدس 190 شهید، 600 جانباز و 19 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار