کد خبر: ۹۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 08 September 2015
رئیس انجمن جهانی اسب کاسپین گفت: میراث نژادهای اسب ایران دنیا را غنی‌تر کرده‌است.
خبرگزاری فارس: میراث نژادهای اسب ایران دنیا را غنی‌تر کرده‌است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، برندا دالتون عصر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین با قدردانی از برگزاری این همایش در ایران، با گزارشی از کشف اسب کاسپین توسط خانم لوییز فیروز در 50 سال گذشته اظهار کرد: میراث نژادهای اسب ایران دنیای ما را غنی‌تر کرده‌است.

وی برگزاری کنفرانس مذکور را نقطه عطف دانست و تصریح کرد: اسب کاسپین یکی از نژادهای پایه‌گذار اسب‌های سواری کنونی در جهان است.

رئیس انجمن جهانی اسب کاسپین، تداوم شکوفایی نژاد اسب کاسپین را از اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد و گفت: امیدواریم این کنفرانس مورد استفاده مدعوین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم راه‌های ترقی پرورش اسب کاسپین ارائه شود، خاطرنشان کرد: 2 هزار رأس اسب کاسپین ثبت‌نام شده‌ بودند که بیشتر آنها مردند و مزارع زیادی این اسب را تولید می‌کنند.

به گزارش فارس، اسب کاسپین «اسبچه خزر» با قدمتی بیش از 6 هزار سال قبل از میلاد در ایران باستان و سواحل دریای خزر کشف شده‌است.

طبق شواهد موثق اجداد تمام اسب‌های شرقی، اسبچه خزر است و بازیابی این نژاد توسط خانم لوئیز فیروز در سال 1966 انجام گرفت و سپس به پرورش و تولید آنها پرداخت و در سال 1971 انجمن جهانی اسب کاسپین در انگلیس تاسیس شد و پس از انتقال نمونه‌ها به اروپا، کانادا، آمریکا و نیوزلند پرورش این اسب در جهان توسعه یافت.

اسب کاسپین یکی از باارزش‌ترین انواع اسب‌های اصیل جهان بوده و با وجود مدت کوتاهی که از معرفی آن به جهانیان می‌گذرد علاوه بر ارزش‌های ورزش و سوارکاری به واسطه جایگاه ویژه‌ای در تاریخ تکاملی اسب دارد از نظر خلوص ژنتیکی و اصلاح‌نژادی مورد توجه زیاد دست‌اندرکاران و پژوهشگران قرار گرفته‌است.

اسب کاسپین از نطر رفتاری بسیار باهوش، مهربان و دوست‌داشتنی، راغب به کار و دارای روحیه عالی و بانشاط و فرمان‌بردار است.

پرش از مانع، مسابقات چوگان، سواری بچه‌ها و مسابقات زیبایی از جمله توانایی اسب‌های کاسپین است.

چهارمین همایش بین‌‌المللی اسبچه خزر برای نخستین بار در گیلان به مدت سه روز به صورت صبح و عصر با حضور نمایندگان و کارشناسان 16 کشور دنیا در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار