بسته ویژه خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:،«نامه محرمانه علیه دودی‌های لیگ برتر فوتبال»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۴ 08 September 2015
بعیدی نژاد در حد اجتهاد مدرک دارد!

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای تیم مذاکره کننده که روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد، در خصوص سوء تفاهم ایجاد شده در گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب از زاویه وزارت خارجه در این باره توضیح داد و گفت: متاسفم از سوء تفاهمی که بین وزارت خارجه، صدا و سیما و مجلس پیش آمد.وی گفت: عصر پنجشنبه از ما هم دعوت شد که با توجه به فرمایشات رهبری درباره برجام، وزارت خارجه دیدگاهش را ارائه کند و عنوان شد آقای زاکانی دیدگاه مجلس و کمیسیون ویژه را مطرح خواهد کرد. آقای روانچی در ماموریت خارج از کشور بود و من هم عازم مشهد بودم، متاسفانه امکان اینکه شخصا حضور یابم نداشتم و از آقای بعیدی‌نژاد خواستیم در جلسه حضور پیدا کند.ظریف با بیان اینکه بعیدی‌نژاد از همکاران بسیار حرفه‌ای و مسلط و دیپلمات‌های درجه یک جمهوری اسلامی و بسیار متواضع و اخلاق مدار است، اظهار داشت: محصول کار کارشناسی ایشان و همکارانشان در جلسات ما مطرح می‌شد و از نظر شخصی انسان وارسته‌ای است و علاوه بر کار دیپلماتیک در حد اجتهاد مدرک دارد. ما از ایشان خواستیم در جلسه شرکت کند و به ما نگفتند بحث مناظره است.



حمله مصباح به سند چشم انداز بیست ساله کشور

آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از بسیجیان مازندران و جمعی از بانوان شهر کوهسار اظهار داشت: با اشاره به سرگذشت اصحاب صفّه گفت: این عده که از مکه به مدینه مهاجرت کرده بودند و از اصحاب پیامبر (ص) به شمار می‌رفتند، به شدت در فقر قرار داشتند و در مسجد النبی زندگی می‌کردند؛ در واقع از دست مشرکان مکه، خانه و کاشانه را رها کرده و به مدینه آمدند؛ باید با خود بیندیشیم آیا واقعا این روش را برای خدا، می‌توانیم تحمل کنیم و یا با خود می‌گوییم باید با بت پرستان تعامل سازنده می‌کردند تا به این گرفتاری‌ها و سختی‌ها مبتلا نشوند؟آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که این اسلام با تحمل سختی‌ها و رنج‌های بسیار به دست ما رسیده است، ادامه داد: آیا تحمل این رنج‌ها برای رسیدن به توسعه و برداشتن تحریم‌ها بود؟ و آیا آن ها، تعامل سازنده را بلد نبودند؟ آیا ما هم حاضریم سختی‌ها را به خاطر اسلام تحمل کنیم یا تعامل سازنده را شیوه ای بهتر می‌پنداریم؟

آقای مصباح یزدی در حالی این اظهار نظر را در مورد تعامل سازنده می کند که در سند چشم انداز بیست ساله کشور یکی از اصول در بخش سیاست خارجی جمهوری اسلامی تعامل سازنده می باشد.



روایتی از درخواست آیت‌الله فاضل لنکرانی از رهبری

محمدتقی موحدی لنکرانی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نحوه نظارت آیت‌الله فاضل لنکرانی بر تعلیم و تربیت فرزندانش اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به قم آیت‌الله فاضل به دلیل اینکه نسبت به مردم دلسوز بود و دوست داشت برای شهر قم کاری انجام شود از ایشان درخواست کردند که یک بخش آنژیوگرافی در استان قم راه‌اندازی شود که پس از آن در یکی از بیمارستان‌های قم این بخش راه‌اندازی شد.فرزند آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: مرحوم پدرم احترام خاصی برای پزشکان قائل بود و پزشکانی که برای مراجعه خدمت ایشان می‌رسیدند هر نکته پزشکی که می‌گفتند بدون چون و چرا قبول می‌کرد، زیرا معتقد بود پزشک امین بیمار بوده و هرچه می‌گوید به صلاح بیمار است.




بدعت جدید فتنه گران به روایت یک آیت الله

آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان در گفت و گو با فارس گفت، سیاسی کردن لیست مجلس خبرگان یکی از بدعت های جدید فتنه گران است اگر چه خود خبرگان ماهیت سیاسی دارد به معنای آن که سیاست ما عین دیانت ماست و کسی که به سیاست در اسلام معتقد نیست اصلا وارد مجلس خبرگان نمی‌شود.کسانی وارد می شوند که بصیرت سیاسی داشته باشند.اما سیاست افراد در مجلس خبرگان به معنای سیاست بازی و سیاسی کاری احزاب و جناح ها نیست. متاسفانه برخی‌ها در تلاشتند که همچون مجلس شورای اسلامی که سبقه سیاسی دارد مجلس خبرگان را هم سیاسی کنند،‌این کار خوبی نیست و باید به جایگاه رفیع مجلس خبرگان که مربوط به ولایت فقیه است و مردم برای آن قداست خاصی قائل هستند و به چشم وابسته به یک جناح یا باند خاص نگاه نمی‌کنند، توجه داشته باشند.برخی‌ها امروز به دنبال آن هستند که رنگ و بوی سیاسی به انتخابات خبرگان بدهند که این امر عاقبت خوبی برای نظام و مردم ندارد.



تهدید روحانی توسط یکی اصلاح طلب

حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فارس، به برنامه‌ها و سیاست‌های حزب متبوع خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: حزب اعتماد ملی امکان دارد برای انتخابات مجلس لیستی مستقل در تهران ارائه دهد. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در قبال زحمات حزب اعتماد ملی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ادای «دین» نکرده است، گفت: آقای روحانی باید بداند انتخابات دیگری هم در پیش خواهد بود.



واردات 14 تن سنگ پا و 10 تن زیپ در دولت احمدی‌نژاد

بسیاری بر این باورند که کالاهای بی‌کیفیت چینی نباید به کشور وارد شود و مردم باید از بهترین کالاها استفاده کنند اما اگر بخواهیم از دید دیگری به مسئله نگاه کنیم متوجه این مهم می‌شویم که علاوه بر واردات بی‌رویه، قدرت خرید مردم ایران بسیار کاهش یافته است و عموم مردم دیگر توان استفاده از اقلام تولیدی سایر کشورها و حتی تولیدات درجه یک و 2 چین را ندارند.«ایلنا» با این مقدمه نوشت: شاید اگر دولت‌های نهم و دهم ادامه روند اقتصادی دولت اصلاحات را در دستور کار خود قرار می‌دادند، امروز مردم ایران از سر ناچاری مجبور به استفاده از کالاهای درجه پایین کشور چین نبودند. دولت محمود احمدی‌نژاد می‌توانست با بهره‌گیری درست از درآمدهای نفتی و غیر نفتی، کشور را به سمت توسعه هدایت کند و مانع از فقیر و فقیرتر شدن بسیاری از ایرانیان شود. براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران در آن مقطع زمانی اجناس چینی از جمله ‌لوستر، چراغ و روشنایی، تلویزیون، LCD، بادام زمینی، سیر، مجسمه، دستگاه ضبط و پخش، مایکروویو، گوشی تلفن همراه، ‌آجر، ماشین رختشویی، پارچه، کیف مدرسه، چمدان، ‌بلندگوی خودرو، ساعت، ‌لیوان، کره، لامپ کم‌مصرف، ‌قاشق و چنگال، پشم حلاجی‌شده، دستکش جراحی، سشوار، ‌عروسک، میکروفن، ‌باطری، بیل و کلنگ، ریش‌تراش، شانه، زیپ، بخاری برقی، تیغ، میخ، پونز، پیچ، ‌اسباب‌بازی، آهن‌ربا، ذغال، شن و ماسه، عینک و عدسی، پارچه، چادر، روسری، دستمال گردن، ‌ترازو، سیم خاردار، الکل، بازی‌های ویدئویی، کاغذ و مقوا، ‌چسب، سبوس، هدفون، آچار، آرد و سویا، ‌دستکش، شیلنگ، جوراب، ‌کاشی، فرش، بلندگو، گاو صندوق، ‌لاستیک و حصیر به کشور وارده شده است.همچنین بر اساس آماری دیگر حجم برخی اقلام وارداتی به میزان 830 تن مدادتراش و تیغه، 247 تن مدادپاک‌کن، 780 تن میخ، میخ سر پهن و پونز، 780 کیلو رخت‌آویز چوبی، 713 تن سیر، 388 تن عدس، 184 تن زرد چوبه، 48 تن نخود فرنگی، 160 تن قرقره و ماسوره، 160 کیلو خمیر بازی، یک تن انواع شمع، 14 تن سنگ پا، 16 تن واکس کفش، 10 تن زیپ و 35 تن سوزن دوزندگی بوده است.با این همه باید اعلام کرد که اگر قرار بود دلارها صرف واردات شود آیا بهتر نبود اجناسی به کشور وارد شود که تولید آن برایمان صرفه اقتصادی به همراه نداشت؟ به طور مثال در ابتدای دولت احمدی‌نژاد یکباره تعرفه گوشی تلفن همراه افزایش چشم‌گیری داشت و دلیل این افزایش از سوی مقامات وقت، راه‌اندازی خط تولید گوشی تلفن همراه در کشور بود که نتیجه آن افزایش قابل توجه گوشی‌های قاچاق در بازار و همچنین شکست پروژه تولید گوشی تلفن همراه بود.



رسیدگی نکردیم چون رقم فساد پایین بود!

دو روز پیش مهدی موسوی‌نژاد از اعضای کمیسیون انرژی مجلس، بدون ذکر جزئیات صرفا از پرونده فساد مالی ٨٠ میلیاردی در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور خبر داد. «شرق» با این مقدمه نوشت: دیروز موسوی‌نژاد گفت که یکی از اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از فساد مالی ٨٠ میلیاردی در ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور پرده برداشت اما به‌دلیل آنکه مبلغ این فساد پایین بود، این پرونده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قابلیت طرح پیدا نکرد، در صورتی‌که اصل باید این باشد که هر پرونده‌ای با هر مقادیر و به هر طریقی که در مفاسد اقتصادی نقش داشته است، مورد برخورد و پیگرد قرار بگیرد و صرفا به این دلیل که مبلغ این فساد پایین است، از ورود به آن خودداری نشود.او با توجه به اینکه امکان وقوع فساد در ستاد سوخت کشور بسیار زیاد است، خواستار نظارت دستگاه‌های نظارتی بر حوزه سوخت شد.



نامه محرمانه علیه دودی‌های لیگ برتر فوتبال

فصل آینده، از بازیکنان لیگ برتر فوتبال کشورمان تست خون و تست فالو آپ گرفته می‌شود.خبرآنلاین با انتشار این خبر، نوشت: هشدار به بازیکنان قلیانی، سیگاری، ترامادولی و ... لیگ برتر. نامه‌ای محرمانه از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دبیر کل این فدراسیون ارسال شده تا سریعاً سازوکاری را برای برخورد با متخلف‌ها در این زمینه تعیین کند.این زنگ خطری است برای بازیکنانی که این روزها پاتوقشان سفره‌خانه‌هاست و به قول خودشان برای آرامش، سیگار دود می‌کنند. آنها که برای بهبود مصدومیتشان و بالا بردن قوای جسمانی‌شان قرص‌های ترامادول مصرف می‌کنند هم در خطر جدی قرار دارند. در این بین، کسانی که خلافشان سنگین‌تر از این حرف‌هاست، باید بیشتر و بیشتر احساس خطر کنند.



ادعای جلیلی درباره حقوقی که در برجام صرف نظر کرده ایم!

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میهمانان جلسه امروز آقایان جلیلی(دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره کننده قبلی)، عباسی(رئیس سابق سازمان انرژی اتمی) و باقری بودند، اظهار داشت: پیرو جلسه قبلی که تاریخچه مذاکرات از نگاه جلیلی و همکارانش بررسی شد، در جلسه امروز محتوای برجام و قطعنامه 2231 دنبال شد. نقوی حسینی گفت: جلیلی معتقد است برای بررسی دقیق باید برجام، قطعنامه 2231، متن کامل برنامه بلندمدت، پیوست نقشه راه همکاری با آژانس باید مورد بررسی قرار گرفته شود. وی همچنین گفت که مطابق بررسی که ما داشتیم جمهوری اسلامی از حدود 100 حق مسلم خود در برجام و اسناد زمینه صرف‌نظر کرده است. مبنای نادرستی در برجام پذیرفته شده که قابل قبول نیست. از جمله استثنا شدن ایران، جایگزین شدن «اجازه» به جای «حق» ایران که در NPTتصریح شده است و پذیرش معیارهای غیرمتعارف و سرانجام اینکه در برجام حتی از حقوق تصریح شده در توافق ژنو هم عقب‌نشینی می‌شود.



برخی‌نمایندگان هنوز آیین‌نامه مجلس را نخوانده‌اند

عابد فتاحی در گفت‌و‌گوی با ایلنا گفت، متاسفانه به‌قدری نمایندگان با حواشی سیاسی درگیر می‌شوند که اساساً توجهی به قوانین ندارند. ما نمایندگانی داریم که بعد از ۴سال هنوز آیین‌نامه داخلی مجلس را نخوانده و هنوز حتی به موادی از قانون اساسی که به مجلس و کار نمایندگان مربوط است، اشراف ندارند.



برخی می‌خواهند اعتدال‌گرایی را مساوی با اصلاح‌طلبی القا کنند

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و همچنین عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگوی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت، امروز می‌بینیم برخی که خودشان از تندروها و افراطی‌های دوران گذشته بوده‌اند به گونه‌ای از اعتدال سخن می‌گویند که می‌خواهند اعتدال‌گرایی را مساوی با اصلاح طلبی القا کنند، این مسأله خیلی خنده دار است. اینها گمان نکنند مردم چشمایشان را می‌بندند و ذهن‌هایشان اینقدر فراموشکار است که افراط گرایی را فراموش کنند. جالب این است که همین افراط گرایان در انتخابات 88 از دروغ به عنوان یک پدیده زشت یاد کردند و از آن به عنوان یک حربه در مقابل رقیب استفاده کردند ولی خودشان دروغ بزرگی را گفتند که همان دروغ تقلب بزرگ در انتخابات 88 بود که بعد هم برای این دروغ بحران آفریدند، بحرانی که هم از منظر داخلی برای کشور زیان بار بود و هم در محاسبات بین‌المللی و منطقه‌ای، جایگاه ما را به شدت پایین آورد.مقام معظم رهبری بعد از فتنه 88 بر موضوع حق‌الناس تاکید کردند ولی کسانی از ستاد انتخاباتی دو کاندیدای شکست خورده نزد ایشان آمدد و از آقا مطالبه می‌کردند که این حق‌الناس را تضییع و انتخابات را باطل اعلام کنند. ولایت فقیه زمانی برای این افراد ارزش پیدا کرده بود که با استفاده از آن مقابل حق‌الناس بایستند اما حضرت آقا فرمودند که "من چنین کاری نخواهم کرد و در دهان 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات نمی‌زنم؛ کما اینکه در انتخابات سال 76 گروهی از طیف مقابل خواسته بودند که من انتخابات 76 را ابطال کنم آن وقت هم گفتم من در دهان 30 میلیون جمعیت نمی‌زنم. پس آنجا به آنها گفتم که در مقابل رای مردم مقاومت نمی‌کنم اینجا هم به شما می‌گویم که مقابل رای مردم نباید ایستاد."



نظر محسن رضایی درباره قاسم سلیمانی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در جلسه دفاعیه یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه امام حسین(ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در کشورهای عراق و سوریه اهظار داشت: ایران هیچ نیروی نظامی سازمان یافته مثل تیپ و لشگری را در هیچ کشور منطقه ندارد،.وی افزود: کمک‌های ایران در تقویت ارتش سوریه و عراق عمدتاً کمک‌های مستشاری است، ایران به آموزش و انتقال تجارب و مشورت دادن به ارتش‌های عراق و سوریه کمک می‌کند و از هر نوع دخالت در کشورهای منطقه پرهیز می‌کند.رضایی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه فرماندهی آقای قاسم سلیمانی را چگونه می بینید، تصریح کرد: قاسم سلیمانی از فرماندهان موفق دفاع مقدس هستند و از آن زمان تا کنون هم ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داده است، فردی با تجربه است و از دوستان صمیمی من هستند علاقه من به ایشان مثل علاقه‌ای است که من به حسین خرازی و احمد کاظمی داشتم.



هاشمی: چرا امام از شعارش برگشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده سخنان ایشان در شهریور 67 بدین شرح است:انسان سالم این است که وقتی تشخیص داد الان باید یک موضع جدید انتخاب کند و این موضع را حق تشخیص داد، بتواند تصمیم بگیرد این خیلی مهم است. این روزها تفسیرهایی شد در دنیا . بعضی از ناظرهای جهانی گفتند این برای اولین بار در تاریخ انقلاب های معاصراست که رهبری از شعارخود برگردد خیلی حرف زدند گفتند در زمان مائو چنین چیزی نشد در زمان هوشی مینه نشد و فلان فلان اسامی دیگر را بردند در انقلابی های دیگر دنیا و گفتند این تنها امام خمینی است که برای اولین بار شعار خودشان را درباره جنگ یک دفعه و در یک حرکت ناگهانی عوض کردند آنها تفسیرشان این بود این یک نوع ضعف است ولی این دقیقاً نقطه قوت انقلاب است این سلامت رهبری ست و سلامت جامعه است. هر دو بی شک . این موضوع مشکلی بود برای جامعه ای که 8 سال یک نوع شعار داد و یکدفعه رهبرش بیاد بگه شما ها شعارتون رو عوض کنید .



علت تعطیلی شورای رقابت

نادر قاضی پور در مورد تعطیلی حدود 70 روزه شورای رقابت گفت: جلسات شورای رقابت تا تیر ماه سال جاری برگزار می شد. اما نزدیک به 2 ماه است که این جلسات تشکیل نشده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل تشکیل نشدن این جلسات، گفت: گفته می شود که دوره مسئولیت اعضای این شورا به اتمام رسیده است. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به شورای رقابت اعلام کرده است که نمایندگان فعلی تا پایان مجلس نهم بر این مسئولیت باقی خواهند ماند. وی ضمن مرتبط دانستن عدم تشکیل جلسات شورای رقابت با پرونده رانت 650 میلیون یورویی تصریح کرد: این پرونده همان پرونده ای است که رئیس کل بانک مرکزی به سفارش وزیر صنایع و معادن به یک نفر به صورت انحصاری ارز اختصاص داد. البته احمد توکلی (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) نیز شکایتی در این زمینه کرده است. عضو شورای رقابت ادامه داد: پرونده مذکور در این شورا باز است و باید به آن رأی داده شود؛ به همین دلیل است که جلسات شورای رقابت را تشکیل نمی دهند.



جمهوری اسلامی آلترناتیو ندارد

محمدرضا خاتمی در گفتگو با جماران گفت: ما سیستم‌‌‌مان، سیستم دولتی است و همه چیز در اختیار دولت و حکومت است. آدم از لحظه‌ای که به دنیا می‌آید تا لحظه‌ای که به گور می‌رود گرفتار است، از این اداره به آن اداره. مثل کشورهای پیشرفته نیست که دخالت دولت در این امور خیلی کم باشد، شما خودت خودت را اداره کنی. اینجا همه چیزت گرفتار است و مردم مجبورند که بین این و آن یکی را انتخاب کنند. به نظرشان کمی اصلاح‌طلبان بهتر هستند. این به معنای آن نیست که رضایت‌مندی از ما کامل است. این به معنی این است که نارضایت‌مندی از بقیه در اوج است. ما را کمی بهتر می‌دانند یعنی اینکه ما را نسبت به دیگران کمتر بد می‌دانند. ما نباید خودمان را گول بزنیم اما به هر حال ما از این فرصتی که هست باید استفاده کنیم. بنابراین باید ما هم این نکته را درک کنیم چه مردم، چه اصلاح‌طلبان و چه عناصر دیگر نظام که اگر می‌خواهیم ایران را بسازیم، اگر می‌خواهیم مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی را بیشتر کنیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه روش‌های اداره کشور را عوض کنیم. این خیلی امر مهمی است. اگر این کار را نکنیم درست است که ممکن است حکومت تداوم داشته باشد اما حکومت کردن مثلا بر یک کشور فقیر و آشفته، افتخاری ندارد. جمهوری اسلامی آلترناتیو به آن صورت خاصی که در همه نظام‌ها ممکن است وجود داشته باشد ندارد ولی نظام های شیخ نشین خلیج فارس آلترناتیو دارند. ما باید سریعا برای حفظ اعتبار نظام، برای حفظ اعتبار جمهوری اسلامی، برای حفظ اعتبار امام(ره) بجنبیم. اگر امروز نجنبیم فردا همه ارزش‌هایی که مردم کم یا زیاد به آن دل‌بسته و علاقه‌مند هستند، از بین خواهد رفت و باز هم سرنوشت کشور نمی‌دانیم چه خواهد شد.



رد قاطعانه ائتلاف با اصلاح طلبان از سوی باهنر

محمدرضا باهنر امروز در همایش «ستیز با استکبار» گفت: اصلاح‌طلبان پس از اقدامات نابجایی که در مجلس ششم انجام دادند مجلس هشتم و نهم در غیبت آنها برگزار شد. امروز حتما اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم شرکت خواهند کرد و برنامه‌هایی نیز دارند. این نماینده مجلس تصریح کرد: یک حسن اصولگرایان این است که متوجه شده‌اند در انتخابات پیش رو یک رقیب دارند پس ناچار به وحدت هستند. اصلاح‌طلبان در هر صورت رقیب ما هستند و تجربه نشان داده اگر معتدل‌ترین اصلاح‌طلبان هم قدرت را به دست گیرند یا آن را تحویل تندروها می‌دهند یا تندروها به زور آن را می‌گیرند پس ما نمی‌توانیم با نرم‌ترین اصلاح‌طلبان هم ائتلاف کنیم. نایب‌رئیس مجلس اضافه کرد: پیرامون ائتلاف اصولگرایان تفاهم خوب جلو می‌رود و من فکر می‌کنم تا نیمه مهرماه ستاد مرکزی مدیریت انتخابات اصولگرایی شکل بگیرد و امیدواری ما هم زیاد است.



تغییر شعارها بعد از توافق رویایی بچه گانه است

نماینده مردم بم در مجلس با تاکید بر اینکه تغییر شعارهای ملت ایران پس از مذاکرات یک رویای بچگانه است، گفت: اینکه می‌گویند"بعد از توافق نمی‌توانیم هرطور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم"، مغایر با روح استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی ملت ایران است. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم گفت: ما مذاکره کردیم تا سوتفاهمی که در مسئله هسته‌ای نسبت به ما دارند، برطرف شود البته بارها ایران اعلام کرد که دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اما غربی‌ها مصر بودند تا برایشان شفاف سازی شود. لذا همین میزان مذاکره برای شفاف‌شدن موضوع کفایت می‌کند و نباید اجازه دهیم، بیشتر از این باب مذاکرات با استکبار در سایر موضوعات باز شود. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان تاکید کرد: اینکه می‌گویند پس از مذاکرات شعار ملت ایران تغییر خواهد کرد، یک رویای بچگانه‌ برای کسانی است که دل در گرو خارج دارند.



آلمان پناهجویان را به عنوان برده به کار میگیرد

رهبر جبهه ملی فرانسه گفت آلمان می‌خواهد پناهجویان را به عنوان برده به کار بگیرد مارین لوپن افزود: سیاستمداران اروپایی در حال بهره‌برداری از افراد فقیری هستند که برای رسیدن به اروپا از مدیترانه گذشته‌اند. وی تصریح کرد: آلمان احتمالا گمان می‌کند که جمعیت‌اش رو به کاهش است و احتمالا به دنبال کاهش دستمزدها و ادامه جذب برده از طریق مهاجرت گسترده است. سیاستمداران اروپایی در حال بهره‌برداری از افراد فقیری هستند که برای رسیدن به اروپا از مدیترانه گذشته‌اند. وی افزود: آنها از مرگ و میر مهاجران در این سفر که از سوی مافیا سازماندهی می‌شود، بهره‌برداری می‌کنند و تصاویری را نشان می‌دهند تا وجدان اروپایی‌ها را به درد آورند و آنها را مجبور کنند تا شرایط کنونی را بپذیرند. لوپن در ادامه انتقادهای خود سیاست‌های آلمان را که به گفته آن، سیاست کل اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به باد انتقاد گرفت و گفت: آلمان نه تنها به دنبال سلطه بر اقتصاد ما است بلکه می‌خواهد ما را وادار کند که صدها هزار پناهجوی دیگر را بپذیریم.



اگر دادگاه بقایی علنی باشد، احمدی‌نژاد جرات حضور ندارد

محمد عطریان فر می گوید: اتهامات وارده بر بقایی، تصویر نگران‌کننده‌ای برای نزدیکان او فراهم کرده است. به نظر می‌رسد ظاهرا بقایی پیش از آن که تصمیم گیرنده اصلی باشد، کارگزار بوده است. اگر دادگاه او علنی برپا شود، احمدی‌نژاد جرأت حضور در عرصه را دیگر نخواهد داشت.به نوشته آرمان عضو کارگزاران با تاکید بر اینکه دولت روحانی باید نگاه خود را به دوره پسا تحریم از نو تعریف کند، می گوید: وزیران باید با روحیه‌ای امیدوار که دولت اول هاشمی‌، پس از جنگ عهده‌دار بازسازی کشور شد، در صحنه عمل و اقدام حاضر شوند.او اهمال، خستگی، محافظه‌کاری، سایه یاس و تردید و ناتوانی و از همه مهم‌تر نادانی، را سم مهلکی می داند که دولت و مقدرات آن را تهدید می‌کند.



بیکارترین گروه‌های سنی در ایران

بررسی جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران درباره وضعیت بیکاری در ۱۲ گروه سنی نشان می دهد هم اکنون بالاترین ترافیک بیکاری و جستجوی شغل مربوط به گروه سنی زیر ۳۰ سال است، همچنین جوانان رده های سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، بالاترین میزان بیکاری به میزان ۲۸.۷ درصد را تجربه می کنند که اندکی کمتر از ۳ برابر نرخ عمومی بیکاری در کشور است.به نوشته مهر از سویی افراد گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال که طبق قانون کار ایران، کارگر نوجوان شناخته می شوند نیز دارای نرخ بالای بیکاری به میزان ۲۲.۲ درصد هستند که این مسئله نشان دهنده بالا بودن شکل گیری تقاضای کار در این رده سنی و یا بی میلی بازار کار نسبت به جذب این گروه از جویندگان شغل است؛ بنابراین نوجوانان از همان ابتدای جستجوی شغل با واقعیت بحران بیکاری مواجه شده و آن را لمس می کنند.اینکه کارجویان ۲۰ تا ۲۴ ساله در ایران دارای نرخ بالایی به لحاظ بیکاری هستند، نشان دهنده این است که شرایط نابسامان بیکاری تنها مربوط به گروه فارغ التحصیلان دانشگاهی نبوده و گروه های با تحصیلات دیپلم و کمتر از آن را نیز شامل می شود که البته بیکاری در این رده تحصیلی به مراتب کمتر است.۲۵ تا ۲۹ ساله ها نیز که مهم‌ترین گروه جویندگان شغل کشور را تشکیل می دهند، با ترافیک ورود به بازار کار مواجه اند و نرخ بیکاری در این گروه سنی بالا و به میزان ۲۰.۲ درصد است که البته این میزان برای زنان این گروه سنی به میزان ۳۸.۲ درصد است.




روایت المانیتور از بازار داغ فروش کلیه در ایران

سایت تحلیلی "المانیتور" با انتشار گزارشی مدعی شد که ایران تنها بازار قانونی فروش کلیه را در جهان دارد.به گزارش خرداد، المانیتور با اشاره به وضعیت فروش کلیه در ایران به نقل از خبرنگارش مدعی می شود:"بر روی دیوار بیمارستان تخصصی هاشمی نژاد در میدان ونک تهران با اعلامیه های نامعمولی مواجه می شویم که از آمادگی برای فروش کلیه حکایت دارد. از اشاره کردن به وضعیت کلیه تا گذاشتن شماره تلفن همراه تا این که فروشنده حاضر است بر سر قیمت آن مذاکره کند. به طور مشابه خریداران نیز شماره تلفن های خود را بر روی دیوار قرار می دهند به امید آن که فروشندگانی را پیدا کنند."المانیتور در ادامه اشاره کرده که بازار کلیه در ایران قانونی ، در حال رشد و پر سود است. این سایت می نویسد:"اخیرا وزیر بهداشت با حضور در مراسم افتتاح یک مرکز دیالیز در منطقه 22 شهر تهران وضعیت فروش کلیه در ایران را دردناک توصیف کرد و با انتقاد از چنین شرایطی گفت که در طول سه دهه گذشته اکثر فروشندگان کلیه از میان مردم فقیر بوده اند. او اظهار داشت این دردناک است که برخی از مردم برای پوشش هزینه های زندگی خود مجبور به فروش کلیه های شان شوند."



اجرای طرح ترور سید حسن نصرالله توسط حماس‎؟!

یک منبع مطلع در کشور اردن از فشار به شاخه سیاسی حماس برای اجرای طرح ترور سید حسن نصرالله خبر داد.یک منبع مطلع اطلاعاتی در اردن در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پارس از طراحی ترور سید حسن نصرالله و فشار به شاخه سیاسی جنبش حماس خبرداده و بر احتمال پیوند این جنبش به صورت غیر مستقیم با سرویس اطلاعاتی سیا و موساد تاکید کرده است.گفته می شود در دیداری که چندی پیش بین «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در کشوری ثالث در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) انجام گرفته این موضوع مطرح شده است. در این دیدار «بن سلمان» از کلیات طرحی با عنوان ترور دبیر کل حزب الله سخن گفته و جزییات آن را به ارتباط افرادی که مرتبط با سرویس های اطلاعاتی سیا و موساد واگذار کرده است.«بن سلمان» صرفا در این جلسه به بیان کلیات و چگونگی پرداخت پول و زمان بندی پرداخت اشاره کرده است که گمانه زنی ها از اختصاص بودجه هنگفتی برای این تحرک تروریستی خبر می دهد.هنوز از پاسخ گروه های سیاسی و شاخه نظامی حماس(گردانهای عزالدین قسام) به این پیشنهاد، خبری در اختیار «پارس» قرار نگرفته است.علاوه بر این «بن سلمان» در توافقی که با «مشعل» داشته است محاصره غزه شکسته خواهد شد و صحرای سینا توسط مصر در اختیار این گروه سیاسی قرار داده می شود.



حمایت دو شخصیت بانفوذ از توافق ایران

به گزارش «انتخاب»، اوباما به دو حمایت بزرگ از توافق اتمی با ایران دست یافت. در روز یکشنبه کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی اعلام کرد که توافق اتمی با ایران که این کشور را مجبور می کند که توسعه برنامه اتمی اش را در برابر کاهش تحریمهای بین المللی به طور قابل توجهی کاهش دهد،حمایت می کند.پاول در این مصاحبه به چاک تاد مجری برنامه گفت:به نظرم این توافق یک توافق خوب است.پاول گفت:ما این حقیقت را فراموش کرده ایم که آنها در ده سال اخیر بدون هیچ محدودیتی در سرعت در بزرگراهی برای تولید تسلیحات اتمی در حال حرکت بوده اند.ما این حرکت سریع آنها را در این بزرگراه کاهش داده ایم و این خیلی مهم است.اوباما همچنین در اواخر هفته به یک حمایت کلیدی دیگر از توافق با ایران دست یافت و آن زمانی بود که دبی واسرمن شولتز رئیس کمیته ملی دموکرات و عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا با انتشار بیانیه ای از توافق حمایت کرد.شولتز در این بیانیه آورد:این توافق کامل نیست اما همانند بسیاری معتقدم که با وجود پیچیدگیهای ژئوپولتیکی ذاتی در حیطه مذاکرات برای جهانی عاری از تسلیحات اتمی نمی توان انتظار توافقی کامل را داشت.این دشوارترین تصمیمی بود که من در بیست و سه سال اخیر و از زمانی که به مجلس نمایندگان راه یافتم گرفته ام.این رای می تواند عواقب زیادی به همراه داشته باشد.



تجمع شبانه سپرده‌گذاران میزان مقابل شعبه سرپرستی مشهد

سپرده گذاران میزان که همچنان با نبود نقدینگی این مجموعه دست و پنجه نرم می کنند شب گذشته مقابل شعبه سرپرستی این مجموعه تجمع کردند.به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم، شب گذشته حدود ٣٠٠ سپرده گذار این مجموعه که از دریافت سپرده های خود ناامید شده بودند مقابل شعبه سرپرستی آن در خیابان جانباز مشهد دست به تجمع زدند.معترضین با نصب بنرهایی اعلام اعتصاب غذا کردند و بر روی دیوار های این مجموعه نیز علیه مسوولان میزان شعار نوشتند.از سویی دیگر تعداد زیادی از نیروهای انتظامی نیز برای آرام نگه داشتن اوضاع در محل حضور داشتند.شایان ذکر است؛ حتی دو رقمی شدن تعداد ماه های مشکلات موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان نیز نتوانسته به مشکلات سپرده گذران آن کمک کند و این افراد نگرانند تا با اتمام منابع مالی نتوانند به سپرده های خود دست پیدا نمایند.



فیلترینگ اینستاگرام شکست خورد

نتایج اجرای ۹ ماهه فیلترینگ هوشمند روی نرم‌افزار اینستاگرام، نشان داد اجرای فاز نخست این طرح موفقیت‌آمیز نبوده و تنها مشکلاتی را برای دسترسی کاربران عادی این شبکه‌ اجتماعی رقم زده است.به گزارش فارس، در نیمه دوم سال 93 که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای مسدودسازی چند شبکه پیام‌رسان موبایلی به وزارت ارتباطات اولتیماتوم داد، وزارت ارتباطات مهلت چند ماهی را برای هوشمندسازی فیلترینگ از کارگروه درخواست کرد.یک ماه بعد این وزارت‌ ارتباطات اعلام کرد، آمادگی شروع اجرای هوشمندسازی را دارد و برای رسیدگی به این موضوع از کارگروه تقاضای برگزاری جلسه فوق‌العاده کرد که سرانجام در دی‌ماه 93 خبر آغاز فیلترینگ هوشمند روی شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام شد.اکنون 9 ماه از اجرای فیلترینگ هوشمند می‌گذرد و فیلترینگ هوشمند از شبکه اینستاگرام به شبکه دیگری تسری است.نتیجه این 9 ماه آزمون و خطا، فیلترینگ گاه‌ و بی‌گاه اینستا بوده است. بسیاری از پیج‌ها و عکس‌هایی که طبق مصادیق فیلترینگ نباید در دسترس باشند، قابل مشاهده‌اند و در بسیاری از مواقع دسترسی به شبکه اینستاگرام و سر زدن به پیج‌‌ها و عکس‌های عادی افراد بدون هیچ دلیلی غیرممکن می‌شود و کاربران نیز به این روال ناقص عادت کرده‌اند.واعظی درباره چرایی نواقص فیلترینگ هوشمند می‌گوید: «پیاده‌سازی فیلیرینگ هوشمند از نظر آزمایشی در اینستاگرام موفق بود؛ اما پس از اجرا طرف مقابل دست ما را خواند و بخشی از سیستم را تغییر داد، ما نیز مجبور شدیم تغییراتی در این پروژه ایجاد کنیم و از چند روز قبل، باردیگر سیستم فیلترینگ هوشمند روی این شبکه اجتماعی به کار افتاده و موفق عمل می‌کند.»علیرغم اعلام وزیر درباره تغییر روش فیلترینگ هوشمند اینستا و موفق عمل کردن روش جدید، کاربران تغییری در فیلترینگ این شبکه مشاهده نمی‌‌کنند.



ازدواج اولویت هفتم جوانان ایرانی

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس نظرسنجی ها، اکنون ازدواج اولویت هفتم جوانان در کشورمان است.محمد اسماعیل مطلق روز یکشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت در راستای ارتقای نرخ باروری مبتنی بر سلامت مادر و کودک در ارومیه افزود: در این نظرسنجی که از جوانان صورت گرفته پیش از ازدواج، اولویت های دیگری نظیر اشتغال و تحصیل مطرح شده که نشانگر بی توجهی نسل جوان به تشکیل خانواده است.وی ادامه داد: اکنون بیش از 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور داریم که بخش قابل توجهی از آنان درحال پشت سر گذاشتن سن مناسب ازدواج و باروری هستند.



هیچگاه موتلفه با هاشمی پیمان نمی‌بندد

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در همایش دو روزه ستیز با استکبار که صبح امروز در دفتر مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، آنچه که امروز در اتاق فکر لندن می‌گذرد را گویای به هم‌ریختگی سازمان آن‌ها دانست و گفت: رفتار ضد انقلاب‌ترین افراد تا انقلابی‌ترین افراد در اتاق فکر لندن به گونه‌ای است که گویا تمام آن‌ها کنار هم هستند ولی ما با وجود وجه اشتراک‌های بسیار نظیر اصولگرایی، اعتقاد به اسلام و ولی فقیه، این همگرایی را نداشته‌ایم. انبارلویی پیرامون حمایت حزب موتلفه از هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شما هیچگاه نخواهید دید که کسی از موتلفه اسلامی با هاشمی پیمان ببندد، گفت: آقای هاشمی هیچ وقت بعد از دولت اصلاحات در جریان اصولگرایی نبود، از زمان تشکیل کارگزاران این آقا خودش را از اصولگرایی جدا کرد البته نباید در مخالفت با هاشمی از رهبری جلو زد. وی پیرامون سخنان رئیس جمهور در مورد شورای نگهبان نیز بازی روحانی را یک حرکت ناشیانه دانست و عنوان کرد: روحانی در این حرکتی که کلید زد دو سه علامت داد و طی آن خواسته یا ناخواسته شورای نگهبان را مخدوش کرد، امروز همه مسئله احراز صلاحیت کاندیداها را از سوی شورا نگهبان پذیرفته‌اند.



نقش فامیل سرمربی در جذب بازیکن خارجی

ریوالدوی برزیلی که نتوانسته جایی در ترکیب استقلال پیدا کند به دنبال جدایی از این تیم است. مسئولان استقلال اعلام کرده اند که مشکلی با جدایی این بازیکن ندارند به شرط آنکه مبلغی که از باشگاه دریافت کرده است را پس دهد. نکته اصلی بر سر مبلغ پرداخت شده است؛ استقلالی ها اعلام کرده اند که 80 هزار دلار به ریوالدو پول داده اند اما این بازیکن تاکید کرده که تنها 30 هزار دلار دریافت کرده است! پیگیری های خبرنگار نامه نیوز نشان می دهد 50 هزار دلار گم شده در این ماجرا به مدیربرنامه برزیلی این بازیکن رسیده و فعلا هم در دسترس نیست! ریوالدو البته یک مدیربرنامه ایرانی هم دارد که از بستگان سرمربی این تیم است!



دلجویی ناجا از معترضین به بازگشایی سفارت انگلیس

سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا شب گذشته با برخی از دانشجویانی که درمقابل سفارت انگلیس با برخورد برخی مأموران پلیس مواجه شده بودند دیدار و از آنها دلجویی کرد. در این جلسه سردار منتظرالمهدی گفت: باید ضمن حفظ اقتدار و شانیت ناجا، از برخی تصویرسازی‌های غلطی که از پلیس در افکار عمومی می‌شود، جلوگیری کرد. معاون اجتماعی ناجا در این نشست که در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار شد، تاکید کرد: پلیس قطعا با هرگونه بی قانونی درون خود قاطعانه برخورد می‌کند. 



دو روایت از سکه های مهدی هاشمی در زندان

در تازه ترین این گمانه زنی ها دو روایت متفاوت از این موضوع منتشر شده است. اول روایت سایت جهان نیوز از سایت های نزدیک به زاکانی و دوم روایت غلامعلی رجایی پور مشاور آیت الله هاشمی. روز گذشته سایت جهان نیوز با انتشار مطلبی مدعی شد که مهدی هاشمی این سکه ها را برای محافظت از خود به زندان برده است. به نوشته این سایت مهدی هاشمی پیش از حضور در زندان اوین با شهرام جزایری دیدار کرده و در این جلسه جزایری راهنمایی‌هایی را برای ورود به اوین در اختیار مهدی هاشمی قرار داده است. آنطور که جهان نیوز روایت کرده است شهرام جزایری در این جلسه قول داده تا گمارده هایش در زندان که نقش محافظ را برای وی بازی می‌کردند در اختیار مهدی قرار دهد. و حالا مهدی هاشمی این سکه ها را صرف این محافظین کند. این در حالی است که غلامعلی رجایی نیز در مطلبی در وبسایت خود روایت به همراه داشتن سکه توسط مهدی هاشمی را اینگونه روایت کرده است: خبری که من درباره این سکه های غالبا خُرد دارم- که می گویند جمع ارزش آنها به چند میلیون تومان نمی رسد- این است که مهدی باتوجه به تجربه زندان قبل اینها را برای کمک به بعضی از زندانیان قشر محروم و ازجمله کارگران زندانی - که از شدت نداری برای دریافت وجه مختصری در زندان برای این و آن لباس می شویند و.. از وی بعنوان پسرهاشمی توقع کمک داشته و دارند و طبیعی هم هست داشته باشند -با اجازه مسولین زندان برای استفاده شخصی یا استفاده درچنین مواقعی باخود به داخل برده است.



واکنش ولایتی به حضور پناهجویان سوری در اروپا

دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با یک هیأت سوری متشکل از نمایندگان مردم سوریه خاطرنشان کرد: ملت سوریه تاوان مقابله با رژیم صهیونیستی را پس می‌دهند چرا که آن‌ها در اول خط مقاومت هستند ولی در هر صورت دشمنان دولت سوریه ناچار خواهند بود که استقلال و تمامیت عرضی دولت و ملت این کشور را به رسمیت بشناسند و آن‌ها چاره‌ای جز به رسمیت شناختن دولت سوریه ندارند. ولایتی با اشاره به آوارگی 10 میلیون سوری تاکید کرد: کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه مسؤول آوارگی 10 میلیون سوری هستند؛ این در حالی است که کشورهای اروپایی تنها برای پذیرش چند صد هزار از آن‌ها قشقرق به راه انداختند.

احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری می‌آید!

لطف الله فروزنده معاون اجرایی دولت سابق در همایش استکبارستیزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس تصریح کرد: احمدی‌نژاد برای مجلس نخواهد آمد ولی اگر برنامه ای داشته باشد برای ریاست جمهوری است. به گزارش نسیم معاون اجرایی دولت سابق درباره رویکرد فرهنگی دولت گفت: در این دولت ٧٠٪ فیلم ها عشق های مثلثی است و تمام رمان ها ترویج دهنده فساد است و هیچ نظارتی وجود ندارد و این در راستای محدود سازی رهبری است.



یک قانون عجیب برای مجری‌های زن در صدا و سیما

سید نظام موسوی چند روز پیش در یادداشتی به حواشی مناظره نافرجام زاکانی و بعیدی نژاد پرداخت و در آن خاطره‌ای از مناظره خودش با حسام‌الدین آشنا را تعریف کرد که بنا به ادعای او با فشار آشنا از حالت مناظره خارج و فقط با یک مهمان برگزار شد. موسوی در خلال روایت این خاطره به یک قانون عجیب در صدا و سیما اشاره می‌کند. او می‌گوید مسئولان برای اینکه او را راضی کنند که برنامه فقط با یک مهمان، آن هم حسام الدین آشنا، برگزار می‌شود به یک قانون در صدا و سیما اشره کردند که طی آن اگر مجری برنامه زن باشد نمی‌توان دو مهمان مرد را در استودیو روبروی هم قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار