کد خبر: ۹۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 07 September 2015
رئیس فدراسیون سوارکاری ایران از تدوین تبارنامه چهار نژاد اسب بومی کشور از جمله اسب کاسپین خبر داد.
خبرگزاری فارس: تدوین تبارنامه 4 نژاد اسب بومی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود خلیلی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین در سالن اجتماعات بانک صادرات این شهر اظهار کرد: روش‌هایی برای شناسایی اسب‌های بومی کشور انجام شده تا اینگونه اسب‌ها از جایگاه خاصی برخوردار شوند.

وی معرفی اسب بومی کاسپین در 50 سال پیش توسط خانم فیروز آمریکایی‌ اظهار کرد: توسط این خانم اسب کاسپین که بومی گیلان و ایران است به دنیا معرفی شد.

رئیس چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین با اشاره به اینکه اسب کاسپین پس از فراز و نشیب در یک جمعیت کوچک در داخل و خارج کشور پرورش می‌یابد، گفت: گیلان خاستگاه اصلی پرورش اسبچه خزر است.

وی معرفی اسبچه خزر به دنیا را از اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد و افزود: جشنواره زیبایی اسب کاسپین روز چهارشنبه هفته جاری در باشگاه تکتاز انزلی برگزار می‌شود.

خلیلی با قدردانی از تلاش مشترک وزارت جهاد کشاورزی در برگزاری همایش و جشنواره بین‌المللی اسب کاسپین تصریح کرد: امیدواریم با این تلاش‌ها اسب کاسپین از جمعیت قابل قبولی برخوردار و اقتصادی‌تر شود.

وی جبران سریع عقب‌ماندگی‌ها درباره اسبچه خزر را از اهداف مهم خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تبارنامه چهار نژاد اسب بومی ترکمن، دره‌شوری، کرد و کاسپین را تدوین کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری ایران اسب کاسپین را از نطر رفتاری بسیار باهوش، دوست‌داشتنی، راغب به کار، دارای روحیه عالی، بانشاط و فرمانبردار و... عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسب کاسپین توانسته است در جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و با توجه به ویژگی‌های از نظر اقتصادی، ورزشی و تفریحی، برای نهادینه شدن و توسعه ورزش سوارکاری نیز می‌تواند در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار