استاندار کرمانشاه گفت: فرآیندهای پرداخت سرمایه در گردش در ساختار بانکها با هدف کمک به تولیدکنندگان بازطراحی شود و با توجه به شیوع کرونا امکان بازپرداخت به صورت سه ساله پیشنهاد داده شود.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 02 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ « هوشنگ بازوند» در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و‌بخش خصوصی ؛ اظهار داشت: گزارش ارائه شده از مشکلات پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توسط رییس شورای عالی بانکها نشان می دهد که تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات باید مسیر بسیار دشواری را طی کنند.

وی افزود: به نظر می رسد تمایل به پرداخت سرمایه در گردش در بانکها بالا نیست و‌ خیلی علاقه مند نیستند؛ زیرا در تمدید هم بسیار سختگیرانه عمل می شود. ما انتظار داریم در این وضعیت بازار و شرایط کرونایی پیشنهاد شود سرمایه در گردش به صورت بازپرداخت سه ساله تغییر کند و واحدهای تولیدی نیز جزء تضامین قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: جمع بندی پیشنهادات به شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی ارسال می شود که حمایت در تولید کنندگان در نظام بانکی تقویت شود.

مقام ارشد استان در ادامه به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای بهره برداری بهینه از ظرفیتهای موجود در بخش حمل­و نقل ریلی اشاره کرد و بیان داشت: کارخانجات زمانی حمل بار را در ناوگان ریلی به عنوان یک اولویت انتخاب می کنند که به لحاظ سرعت و دسترسی مزیتی بر حمل و نقل جاده ای داشته باشد.

بازوند ضرورت افزایش سرعت راه آهن کرمانشاه و احداث خطوط آنتنی تا نزدیکی واحدهای تولیدی را مطالبه ای جدی خواند و تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن بر اساس ضرورت تبیین شده و موافقت های حاصله بایستی نسبت به تحقق این مهم اهتمام داشته باشند و هفته آینده نیز در تهران موضوع مجدداً پیگیری خواهد شد.

او ادامه داد: راه آهن کرمانشاه زمانی می تواند در توسعه نقش آفرین باشد که بخش حمل بار فعالی داشته باشد و فعالان اقتصادی نیز این مهم را بر اساس کارایی خدمات ارائه شده ارزیابی و‌ترجیح می دهند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی انجام شده برای راه‌آهن کرمانشاه، گفت: از این سرمایه‌گذاری زمانی می توان به صورت مطلوب بهره برد که مشکل حمل و نقل مسافر را حل کند و از این پتانسیل برای انتقال بار هم استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار