امام جمعه کرج گفت: تأسف می‌خورم برای کارهایی که در استان باید انجام شود تا مردم در رفاه و آسایش باشند اما به خاطر سیاسی فکر کردن و فعالیت برای ماندن در پست و مقام، اهمیتی داده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 19 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در بیست و نهمین خطبه مکتوب این کلانشهر، گفت: صدام در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر و با ادعاهای ارضی، رسماً جنگ را با حمله همه‌جانبه نیروی هوائی و بعد نیروی زمینی از شمال قصر شیرین تا خرمشهر شروع کرد. طه یاسین رمضان معاون نخست‌وزیر عراق طی مصاحبه‌ای در ۷ مهر ۱۳۵۹ می‌گوید: این جنگ به دلیل قرارداد ۱۹۷۵ و یا چند صد کیلومتر خاک و یا نصف شط‌العرب نیست، این جنگ برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است. راجع به علت شروع جنگ و شرایط کشور در آن زمان که تازه ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود در نوبت‌های گذشته مطالبی را به عرض رسانده‌ام. در این نوبت بیشتر به نقش کشورهای استکباری و بخصوص نقش آمریکا در جنگ اشاره‌ای کوتاه کرده چند گفتار از خودشان را بازخوانی می‌کنم تا برای عده‌ای که فراموش کرده‌اند یادآوری شود.

وفیق السامرایی، رئیس استخبارات نظامی عراق در زمان جنگ، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: اگر حمایت غرب نبود، صدام نمی‌توانست جنگ علیه ایران را آغاز کند و ادامه دهد. وی نقش ایالات‌متحده در کمک به صدام را چنین برمی‌شمارد: ارائه اطلاعات کامل به عراق در مورد آرایش نظامی نیروهای ایران. تشویق متحدین خود در اروپا و منطقه به اعطای کمک مالی به عراق. تحریم ایران و جلوگیری از دستیابی آن به تسلیحات و تجهیزات مدرن. و دربیانی هاوارد تیچر، عضو شورای امنیت ملی امریکا در زمان ریگان، می‌گوید: آمریکا برای صدام حسین کاری کرد که تا آن روز برای هیچ‌یک از نزدیک‌ترین متحدان خود نکرده بود. امثال این گزارش‌ها بعلاوه شواهد بیرونی فراوان است.

در یک مقطعی از جنگ، آمریکا شفاف خودش را نشان نمی‌داد اما وقتی علائم شکست صدام نمایان شد، از سال ۱۳۶۶ اقدام به مداخله مستقیم کرد. کمک‌های نظامی اول پخش اطلاعات بود و بعد مسائل دیگر را هم شامل شد. مثلاً ایجاد درگیری نظامی با نیروی دریایی ایران در خلیج‌فارس، حمله هلی‌کوپترهای آمریکایی به ناو ایران، اجر به بهانه مین‌گذاری، حمله ناوهای آمریکا به سکوهای نفتی سیری و ساسان، حمله به ناوهای سهند و سبلان به بهانه برخورد کشتی آمریکایی ساموئل رابرتس با مین در خلیج‌فارس و موارد دیگر که مقامات آمریکائی اقرار می‌کنند به حضور در کنار ارتش عراق و حتی تا کنار مرزهای ایران هم عراقی‌ها را همراهی کرده‌اند و به آنان سلاح‌های کشتارجمعی هم فروخته‌اند.

ناگوارترین بخش این دستور کار حمله ناو جنگی وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ بود که قریب سیصد نفر را به شهادت رساند. اما هیچ‌کدام از این اقدامات و کمک‌ها خطر شکست عراق را در جنگ کم‌رنگ نمی‌کرد. حتی وقتی تصمیم گرفتن فاو را پس بگیرند این آمریکا بود که مستقیماً به آنان در پس‌گیری کمک کرد.

جرج لنچافسکی در کتاب خود می‌نویسد: در اوایل سال ۱۹۸۸ واحدهای ارتش عراق با نقشه مناسب و مانور نظامی پیچیده‌ای که با کمک آمریکا برنامه‌ریزی‌شده بود، جزیره استراتژیک فاو را پس گرفتند. کارشناسان نظامی آمریکا به کمک نقشه‌هایی که توسط سیا تهیه‌شده بود، تمام راه‌های حمله عراق را مشخص کردند و برای انجام آن، فرماندهان نیروهای عراق یک سال زیر نظر افسران اطلاعاتی آمریکا تحت آموزش قرار گرفتند… .

آمریکا پیروزی ایران را تهدیدی جدی برای موجودیت خودش در منطقه می‌دانست، لذا سعی می‌کرد عراق شکست نخورد. در گزارش سنای آمریکا در سال ۱۹۸۷ آمده است: بهترین راه برای جلوگیری از شکست عراق، پایان دادن به جنگ ایران و عراق است و این تنها از طریق تلاش هماهنگ جامعه بین‌المللی میسر خواهد شد. بعد در ادامه دارد آمریکا به کمک سازمان ملل می‌تواند با اعمال تحریم تسلیحاتی و اقتصادی ایران را به توقف جنگ وا‌دارد…

امام جنگ را به دفاع مقدس تبدیل و روحیه شهادت‌طلبی را در جوانان کشور زنده کرد

نکته دیگر اینکه خوب است نحوه فرماندهی و رهبری حضرت امام رحمت‌الله علیه را در جنگ که متفاوت با جنگ‌های متعارف دنیا بود بازخوانی و بازگویی شود. امام جنگ را به دفاع مقدس تبدیل و روحیه شهادت‌طلبی را در جوانان کشور زنده کرد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص سبک فرماندهی و رهبری امام در دوران دفاع مقدس فرمودند: غیر از دوران پیامبر، فرمانده کل قوای عارف و حکیم و عاشق الهی در دنیا سراغ نداریم. ما در هیچ جای دنیا نیروی نظامی‌ای را سراغ نداشته و نداریم که تحت فرماندهی انسانی معنوی و الهی و عارف و دارای رقیق‌ترین احساسات بشری و درعین‌حال با قاطعیت و صلابتی که هیچ فرماندهی در دنیا از آن برخوردار نیست، به حراست و دفاع از ناموس و حیات شرافتمندانه ملت در برابر متجاوزان بپردازد. موارد فراوان است همین مقدار کافی است اما آنچه مهم است این است که باید در مقابل جریانی که در کشور سعی می‌کند دوران دفاع مقدس را کم‌رنگ و بی‌رنگ کند و یا بر ضد آن سخن می‌گوید ایستاد و تا می‌توان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جنگ نابرابری که با مقاومت کم‌نظیر مردم ایران اسلامی در تاریخ ماندگار شد تلاش کرد.

تا می‌توانید معرفت افزایی کنید

برگردم به اول ماه صفر و تذکر دهم این نکته را که نباید مجالس روضه و جلسات مذهبی را کوچک شمرد همه باید اهمیت بدهیم و بزرگ بشماریم ولو جلسه خیلی محدود باشد. اما بانیان جلسات باید بدانند برگزاری جلسات وقتی ثواب و اثر دارد که خالی از هرگونه شائبه غیر خدائی باشد. پرچم امام حسین که بالا رفت و خیمه حضرت که برپا شد باید دین و معارف اهل‌بیت احیاء شود و مردم بامعرفت شوند باید جلوی بدعت‌ها و کجی‌ها را مجلس امام حسین بگیرد و اجازه انحراف و یا نشر آن نشود.

این روزها گاهی از نحوست گفته می‌شود و گاهی بدعت، یاد این قصه افتادم که مدت‌های طولانی نعل اسب را بر سردر مغازه‌ها، خانه‌ها و به ماشین‌ها می‌زدند و یا نگهداری می‌کردند برای رفع نحوست. تا اینکه ابوریحان بیرونی قضیه را روشن کردند. و آن این بود که بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام به دستور عمر سعد بر تعدادی اسب نعل تازه زدند و بر بدن مطهر شهدا تاختند. وقتی به کوفه برگشتند عده‌ای آن نعل‌ها را بوسیدند و به چشم مالیدند و از باب تبرک بالای خانه آویزان کردند و بعداً مردم هم ندانسته این کار را تکرار کردند و تا این اواخر هم من یادم هست که بود. به برکت تذکر علما این خرافه جمع شد. آنچه در عزای امام حسین اثر دارد گریه و آه و سوز است از روی معرفت تا حماسه درست کند و جریان سازی کند. تا می‌توانید معرفت افزایی کنید.

ولادت امام باقر علیه‌السلام

۳۱ شهریور مصادف با سوم ماه صفر به روایتی ولادت امام باقر علیه‌السلام است که به همه اهل اسلام و به‌ویژه اهل ایمان تبریک عرض می‌کنم.

گروه‌های فلسطینی برای آزادی قدس شریف منتظر هیچ کشور و گروهی نخواهند ماند

مطلب بعد اینکه آنچه در این روزها شاهد آن هستیم آشکار شدن چهره واقعی آل‌ها در منطقه است. آل خلیفه یهودی‌تبار و نوکر آل سعود برای اینکه قدرتش را بر ۷۷۸ کیلومتر حفظ کند خودفروشی کرده در مقابل اربابان جلادش تن به هر کاری می‌دهد حتی حاضر است برای اینکه آنان دیرتر ساقط شوند خود زودتر سقط شود لذا به‌راحتی نسبت به آرمان‌های جهان اسلام خیانت می‌کند.

کشوری که حتی برای اداره خودش ساختار ندارد و ترامپ و بن سلمان و نتانیاهو که خودشان در معرض زوال هستند او را سرپا نگه‌داشته‌اند و الا مردم او را به رسمیت نمی‌شناسند و ساکت هم نخواهند نشست و اعتراضات آنان اوج خواهد گرفت. سه کشوری که خودشان به‌سرعت در حال نابودی هستند چگونه می‌توانند از آل خلیفه مزدور حفاظت کنند. آمریکا که دچار تابستان داغ است و تا چند ماه آینده در مسیر جدید نابودی قرار خواهد گرفت ان‌شاءالله.

البته باید دانست که گروه‌های فلسطینی برای آزادی قدس شریف منتظر هیچ کشور و گروهی نخواهند ماند و آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند که کرانه غربی رود اردن مسلح شود باید به‌سرعت انجام شود تا دیگر هیچ شهرک‌نشین صهیونیستی در آن منطقه خواب راحتی نداشته باشد. که در حال انجام است.

بیمارستان امام خمینی شاخص خوبی برای نمره دادن به توان اجرائی مدیران استان است

نکته استانی: تأسف می‌خورم برای کارهایی که در استان باید انجام شود تا مردم در رفاه و آسایش باشند اما به خاطر سیاسی فکر کردن و فعالیت برای ماندن در پست و مقام، اهمیتی داده نمی‌شود و مدت‌ها طول می‌کشد که همه‌اش نشانه ضعف مدیریتی است.

بعضی از مسائل را باید به‌سرعت انجام داد گاهی عرض کرده‌ایم اگر در مورد موضوعی توان ندارید رسماً اعلام کنید، تا با مشارکت مردم به‌سرعت آن کار را حل کنیم. واقعاً بیمارستان امام خمینی (ره) شاخص خوبی برای نمره دادن به توان اجرائی مدیران استان است که هنوز به سامان نرسیده. بعضی اعضای شوراهای شهرها را به رعایت مجدد تقوا و رسیدگی به حال مردم و عدم تخلف و رعایت قانون دعوت می‌کنم. مردم را ناامید نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار