کد خبر: ۸۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 06 September 2015
فومن- فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای راه اندازی مشاغل خانگی خبر داد: در سال گذشته برای ۳۳۵ نفر از شهروندان فومن در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی اشتغالز ایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی توشه عصر شنبه در کارگاه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است.

وی با اشاره به مزایای فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی به ویژه مشاغل خانگی، ایجاد تعادل و موازنه بین کار و زندگی، پایین بودن هزینه راه اندازی، ریسک پذیری پایین، پایین بودن هزینه تولید، امکان کار به صورت پاره وقت را از جمله مزایای این گونه مشاغل دانست.

سرهنگ توشه با بیان اینکه ۳۰۶ نوع مشاغل خانگی شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان فومن از سال ۹۳ به صورت جدی وارد عرصه راه اندازی مشاغل خانگی شده است و در زمینه تولید و بسته بندی مرغ بومی، زعفران و ... فعالیت می کند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اعطای یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شده در سال ۹۳ به شهروندان گفت: ۱۲۴ نفر از این تسهیلات استفاده و برای ۳۳۵ نفر نیز شغل خانگی ایجاد شده است.

وی در ادامه به اعتبار یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومانی سال ۹۴ در عرصه اقتصاد مقاومتی شهرستان فومن اشاره و اظهار کرد: ۹۰ نفر از شهروندان فومنی برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند.

به گفته این مسئول بیش از ۱۵۰ کشور جهان در زمینه مشاغل خانگی فعال هستند و در ایران نیز زنان نقش مهمی در این عرصه داشته و حضور آنان بسترهای لازم برای مدیریت منابع و اصلاح الگوی مصرف، ساده زیستی در برابر تجمل گرایی، ترجیح کالای ایرانی در مقابل کالای خارجی و قناعت و صرفه جویی فراهم کرده است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار