طبق قانون، وزارت کشور حداکثر ۱۰ روز پس از انتخاب شهردار توسط شورای شهر موظف است حکم شهردار معرفی شده را صادر و یا در صورت مخالفت با ذکر دلیل مخالفت، موضوع را به شورای شهر اعلام کند، حالا حدود یک ماه از انتخاب مصطفی سعیدی سیرایی به عنوان شهردار منتخب فردیس گذشته و وزارت کشور هم در خصوص آن اعلام نظر نکرده است.
کد خبر: ۸۹۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 13 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس در خصوص مرحله نهایی انتخاب شهردار از سوی وزارت کشور گفت: صدور حکم شهردار فردیس همچنان در مرحله استعلام از مراجع چهارگانه است و هنوز وزارت کشور در خصوص آن اظهار نظر نکرده است.

نادر ایزدبین رئیس شورای اسلامی استان البرز هم در خصوص اینکه قانون در مورد تعلل وزارت کشور برای صدور حکم شهردار منتخب در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر چه می‌گوید گفت: طبق تبصره ۳ بند یک ماده ۸۰  قانون شوراها، وزیر کشور باید ظرف مدت ۱۰ روز حکم شهردار را صادر و در صورت مخالفت با ذکر دلیل یا دلایل مخالفت موضوع را به شورای شهر اعلام کند.

ایزدبین ادامه داد: پس از آن اگر شورای شهر بر انتخاب خود اصرار داشته باشد موضوع به شورای حل اختلاف رفته و شورای اختلاف هم باید ظرف ۱۵ روز نتیجه را اعلام کند.

حال با توجه اینکه وزارت کشور ظرف مدت ۱۰ روز نظر خود را در مورد مصطفی سعیدی سیرایی به شورای شهر فردیس اعلام نکرده  و حدود یک ماه هم از انتخاب شهردار توسط شورای شهر گذشته سوال اینجاست که آیا شورای شهر می‌تواند بدون حکم وزیر کشور از شهردار منتخب بخواهد کار خود را آغاز کند؟ مانند اتفاقی که در شورای چهارم کرج در وضعیتی مشابه برای سیدعلی آقازاده افتاد و  یک سال و اندی بدون حکم وزیر کشور به عنوان شهردار کرج فعالیت کرد. اگرچه با توجه به اختلاف نظری که در شورای شهر فردیس میان اعضا وجود دارد این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار