در حالیکه این عدد در کشور ما زیر ۶ درصد است و نشان می‌دهد که ما نتوانستیم از تعاونی‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 11 September 2020

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش خصوصی و تعاونی‌ها ۱۲ درصد اشتغال کشورهای توسعه یافته بر مبنای فعالیت تعاونی‌ها است، گفت: در حالیکه این عدد در کشور ما زیر ۶ درصد است و نشان می‌دهد که ما نتوانستیم از تعاونی‌ها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی در جلسه شورای اداری نوشهر که در فرودگاه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه در بحث اقتصاد، فرهنگ و اشتغال که دغدغه مقام معظم رهبری در آغاز مجلس یازدهم بود، باید رویکردها تغییر پیدا کند،اظهارکرد: دراصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است.

وی افزود: جز تکیه بر بخش دولتی، دو بخش عمده دیگر که کشورهای توسعه یافته به آن رسیده اند را رها کردیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های دنیا آن چنان به بودجه و پول دولتی وابسته نیستند، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا اعتباری از دولت نمی‌گیرند بلکه بر مبنای تفکرات و تولید درآمدهایشان استوار هستند و چون متکی به درآمد خود هستند، مجبورند تلاش کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در بخش خصوصی و تعاونی‌ها ۱۲ درصد اشتغال کشورهای توسعه یافته بر مبنای فعالیت تعاونی‌ها است،گفت: در حالیکه این عدد در کشور ما زیر ۶ درصد است و نشان می‌دهد که ما نتوانستیم از تعاونی‌ها استفاده کنیم و این موضوع در بخش خصوصی نیز صدق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیزشاید تصور و دیدی که از فرهنگ وجود دارد،همان دیدگاه قدیمی است در حالیکه باید در همه امور برچسب فرهنگی داشته باشیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به اینکه میانگین تولید زباله در دنیا ۳۰۰ گرم است اما در تهران ۹۰۰ گرم، این یعنی سه برابر استاندارد دنیا ما زباله تولید می کنیم.

محسنی بندپی افزود: در استان مازندران میانگین تولید زباله ۱۲۰۰ گرم است و اگر در هر شهری یک کارخانه زباله‌سوز احداث شود باز هم از جمع‌آوری زباله‌ها ناتوان خواهیم ماند مگر اینکه برچسب فرهنگی روی آن زده شود.

وی با تاکید براینکه باید توسعه منطقه با فرهنگ هم‌فکری و هم‌اندیشی رقم زده شود، به موضوع یک طرفه شدن جاده کندوان اشاره کرد و گفت: یک‌طرفه شدن جاده کندوان از مرزن‌آباد به کرج چند سالی است که مردم منطقه را آزار می‌داد؛ در نشستی که با فرمانده نیروی انتظامی کشور داشتیم تصمیم گرفته شد حداقل زمان یک‌طرفه شدن از ساعت ۹ شب آغاز شود.

وی ابراز کرد: هفته بعد کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برای بررسی ظرفیت ایجاد و راه‌اندازی دامپروری صنعتی ۳ تا ۵ هزار رأسی وارد نوشهر خواهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار