برای پیشگیری از بروز شرایط پیچیده و از طرفی هم برای کاهش عوارض ویروس گروه‌های پرخطر و خاص جامعه، از این دسته افراد خواسته می‌شود پیش از شروع اوج بیماری نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 01 September 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال همه بیماران و گروه‌های پرخطر جامعه باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

به گزارش تسنیم، همه ساله در فصول پاییز و زمستان شاهد شیوع بیماری آنفولانزا در استان هستیم، اما امسال علاوه براین بیماری، با ویروس کرونا هم درگیر هستیم و همزمانی این دو ویروس شرایط سختی را فراهم می‌کند.

برای پیشگیری از بروز شرایط پیچیده و از طرفی هم برای کاهش عوارض ویروس گروه‌های پرخطر و خاص جامعه، از این دسته افراد خواسته می‌شود پیش از شروع اوج بیماری نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

دکتر منوچهر کرمی اظهار داشت: امسال با توجه به میزان واکسنی که به دستمان برسد در بخش خصوصی توزیع می‌شود و مردم می‌توانند برای دریافت واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های پرخطر حتما باید این واکسن را بزنند، تصریح کرد: سالمندان، مادران باردار، بیماران دیابتی، مبتلا به نقص ایمنی، بیماران زمینه‌ای و بیمارانی پیوندی، بیمارانی که سابقه جراحی قلب و ابتلا به سرطان دارند جزء گروه‌های پرخطری هستند که نیاز به واکسن دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از زمانی که واکسن در اختیار استان قرار بگیرد افراد می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند، اظهار داشت: زمان طلایی برای تزریق این واکسن در ماه‌های شهریور و مهر است.

کرمی با تاکید بر اینکه در دریافت واکسن آنفولانزا اولویت با گروه‌های پرخطر است، عنوان کرد: تزریق این واکسن برای افراد عادی و بدون بیماری وابسته به میزان واکسنی است که در دسترسمان قرار گیرد.

مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک و مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفتگو با تسنیم گفت: هنوز سهمیه واکسن آنفولانزا استان به دستمان نرسیده است.

دکتر مرضیه مساعد اظهار داشت: فعلا سهمیه واکسن استان به دستمان نرسیده و نمی‌دانم چه مقدار از این واکسن در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به احتمال قوی تا پایان شهریور ماه توزیع واکسن آنفولانزا در استان آغاز شود، تصریح کرد: بدون شک در هیچ کشوری میزان توزیع این واکسن به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی نیاز تمام جمعیت باشد.

مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک و مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه اولویت دریافت واکسن آنفولانزا با افراد گروه هدف ودسته‌های مختلف بیماران است، اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان نیز جزء گروه‌هایی هستند که حتما باید واکسن را دریافت کنند.

مساعد درباره محل توزیع واکسن و مقدار هزینه آن در بخش خصوصی، گفت: این اطلاعات در روز‌های آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار