کد خبر: ۸۹۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 30 August 2020

 

اجتماع بزرگ "عاشوراییان" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان برگزار شد

گروه استان‌ها- اجتماع بزرگ عاشوراییان با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اجتماع بزرگ عاشوراییان پیش از ظهر امروز با حضور مردم ولایتمدار گیلانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد.

عزاداران حسینی در این مراسم که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و متفاوت برگزار شد میزان ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند و به سوگواری پرداختند.

امسال مراسمات حسینی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به شیوه متفاوت برگزار شد و هیئت‌های مذهبی، بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت دستور‌العمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسمات عزاداری را به‌خوبی مورد توجه قرار دادند.

هر ساله از ابتدای محرم، مراسمات و روضه خوانی‌ها در مساجد و تکایا برگزار می‌شد اما شیوه متفاوت برگزاری مراسمات حسینی امسال سبب ایجاد وقفه‌ای در برگزاری مراسم و عرض ارادت‌های عاشقانه مردم نشد.

در محرم امسال، گیلانیان نیز همچون دیگر محبان اهل‌بیت(ع) دست به دست یکدیگر دادند تا بتوانند مراسمات عزاداری امام حسین(ع) را با شکوهی هرچه تمام‌تر برگزار کنند.

کرونا بسیاری از عادت‌های زندگی‌ را تغییر داد و حلقه ارتباطات اجتماعی را محدود کرد اما عشق به محرم و امام حسین(ع) ریشه در قلب و جان این مردم دارد که نه‌تنها کمرنگ نشده بلکه محکم‌تر از قبل خودنمایی می‌کند.

همانطور که هیئت‌ها و عاشقان امام حسین(ع) این روزها و شب‌ها حسینی‌وار در طرح‌هایی همچون نذر خون، توزیع بسته‌های کمک معیشتی و هر خانه یک حسینیه و سایر طرح‌ها شرکت کردند؛ عشق به اهل‌بیت(ع) تمام شدنی نیست، حال می‌خواهد کرونا باشد یا نباشد، عشق بازی در مکتب امام حسین(ع) در جان شیعیان حک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار