کد خبر: ۸۹۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 29 August 2020

 

 

«شور حسینی» در شهرهای مختلف گیلان؛ تجمع عاشوراییان در رشت برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شور حسینی در تمام شهرهای گیلان برقرار است گفت: تجمع عاشوراییان ظهر فردا در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

سعید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار داشت: تجمعات مختلف هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا در تمام شهرهای گیلان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برخی از برنامه‌های تاسوعا و عاشورای شهرستان‌های استان گفت: تجمع عباسیان در شهرستان آستارا، تجمع مردم در روز تاسوعا و عاشورا در شهرستان املش و تجمع روز تاسوعا در شهرستان اسالم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار است.

وی به برنامه‌های برخی دیگر از شهرهای گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین قرار است که فردا در شهرهای لنگرود، املش و انزلی تجمع عاشوراییان با رعایت دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

مهدوی از برگزاری تجمع عاشوراییان در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: قرار است که تجمع بزرگ عاشوراییان ظهر فردا در میدان شهدای ذهاب رشت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فضای تجمعات مذهبی ضدعفونی می‌شوند و همه باید از ماسک استفاده کنند افزود: هیئت‌های بزرگ و مجموعه‌های مختلف در گوشه و کنار شهر رشت امروز و فردا در فضای باز به اقامه عزای حسینی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه به همت هیئت‌های مذهبی شور حسینی در رشت برقرار است گفت‌: علاوه بر مجموعه‌های مردمی که ظهر روز عاشورا در نقاط مختلف شهر تجمعات دارند، هیئت‌های مختلف در میدان شهدای ذهاب رشت نیز به‌صورت متمرکز عزاداری می‌کنند.

مهدوی با تاکید بر اینکه در میدان شهدای ذهاب رشت از وجود مداحان مختلف استفاده خواهیم کرد اظهار داشت: مداحی‌ها تا نزدیک اذان ظهر ادامه دارد و پس از آن نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و مردم مومن برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار