غلامرضا مرتضوی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سنقروکلیایی گفت:حادثه عاشورا تاریخ ساز بشریت و قیام امام حسین (ع) الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان است .
کد خبر: ۸۹۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 28 August 2020

غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقروکلیایی قیام امام حسین را الگویی شاخص برای تمامی آزادی خواهان دانست و در گفتگو با خبرنگارتابناک کرمانشاه اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) و ۷۲ تن یاران با وفای ایشان تاریخ ساز بشریت و الگوی شاخص برای آزادی خواهان در مبارزه با ظلم و ستم و فساد مستکبران است.

وی با اشاره به بیانات امام عظیم شان(ره) مبنی بر اینکه ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم اظهار کرد: محرم، ماه عزا و ماتم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگ ترین حماسه و دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است .

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی خاطر نشان کرد: ماهی که در آن سرور و سالار شهیدان با قیام  و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانه عاشورا را بنیان نهاد  و درس حریت ،عزت و راه و رسم  پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم آموخت.

مرتضوی  ابراز داشت : اگر چه قرن ها از حادثه کربلا می گذرد اما واقعه عاشورا هنوز زنده و جان ها همچنان شیفته‌ی پیام کربلاست و امیدواریم از برکات این ماه بهره لازم شامل حال ما گردد.

وی همکاری هیات های مذهبی با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را قابل تقدیر دانست و گفت: هیات های مذهبی، مداحان و ریش سفیدان سنقروکلیایی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را با ما دارند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: کارشناسان بهداشت و درمان بر اجرای مراسمات عزاداری نظارت دارند و به صورت منظم و مستمر بازدید از مراسمات صورت میگیرد .

مرتضوی در پایان با اشاره به برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در سنقروکلیای خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم جهت برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای رعایت چارچوب های بهداشتی صورت گرفته است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار