معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه برای برپایی عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدابیر خوبی اتخاذشده است، گفت: به‌رغم در نظر گرفتن همه امکانات لازم برای پذیرایی از عزاداران حسینی، برخی از هیات های مذهبی استان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 24 August 2020

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور روز دوشنبه در دومین جلسه ستاد اربعین قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: برخی از هیات ها مراسم عزاداری خود را با تراکم جمعیتی زیاد و در فضایی که هوا در آن جریان ندارد، برگزار می‌کنند.

وی گفت: اگر کسی در این آیین‌ها به بیماری مبتلا شود چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد؟ جان افراد ارزش زیادی دارد و باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: امروز شرایط مملکت ایجاب می‌کند که آیین‌های عزاداری را با محدودیت برگزار کنیم.

عالی پور با یادآوری توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته به برگزارکنندگان آیین‌های عزاداری محرم خاطرنشان کرد: برای این ایام در مدارس، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها فضاهای باز برای حضور عزاداران پیش‌بینی‌شده ولی بااین‌حال یک عده‌ای در زیرزمین یک خانه عزاداری می‌کنند و با این کار واقعا با جان مردم بازی می‌شود.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه طبق مکاتبه‌ای که با وزارت امور خارجه داشتیم امسال راهپیمایی اربعین مانند سال‌های قبل نخواهد بود، افزود: با توجه به شرایطی که در منطقه و به‌ویژه کشور عراق به دلیل گستردگی شیوع کرونا و مطلوب نبودن زیرساخت‌های بهداشت و درمان وجود دارد، راهپیمایی اربعین مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود.

عالی پور گفت: پیش‌بینی ما این است که این راهپیمایی مانند مراسم حج به‌صورت محدود باشد و یک جمعیت محدودی بین شهرهای نجف و کربلا و بغداد حرکت کنند.

معاون استاندار قم بابیان اینکه از سوی ستاد ملی اربعین دستورالعمل‌هایی برای نحوه اجرای برنامه‌های جایگزین این راهپیمایی ابلاغ‌شده است، گفت: مطابق این آیین‌نامه باید برای ثبت گروه‌های داوطلب جهت ارائه کمک‌های معیشتی به مناطق فقر نشین کشور اقدام شود.

عالی پور، پخش و توزیع نذورات و هدایای اربعین در بین فقیران را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده عنوان کرد و گفت: بر اساس این ابلاغیه باید امکان اعزام تعدادی از موکب‌های اربعین به عراق جهت ارائه خدمات بهداشتی به مردم این کشور پیش‌بینی شود.

وی افزود: در این دستورالعمل در خصوص تهیه طرح‌های کنترلی و انتظامی در مورد تجمع برخی افراد در بقاع متبرک به‌ویژه حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران توصیه‌شده و کمیته فرهنگی نیز به تهیه طرح‌های فرهنگی و برنامه‌های رسانه‌ای در جهت اقناع‌سازی افکار عمومی در صورت برگزار نشدن راهپیمایی موظف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار