تابناک: با حضور دکتر عسکری رئیس کل محترم سازمان امورمالیاتی کشور ،مدیران کل وروسای روابط عمومی استانهای برتر ومسئولین سازمان امورمالیاتی کشور آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی در محل سالن شهید مدرس وزارت اموراقتصادی ودارایی برگزار شد
کد خبر: ۸۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 05 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره امرو مالیاتی استان اصفهان، در این آئین آقای قبله ای دبیر ملی نخستین جشنواره فرهنگ مالیاتی با اشاره به نحوه برنامه ریزی واجراء جشنواره بیان داشت: آثار بسیاری در بخش های مختلف جشنواره به دبیرخانه ملی واصل شد که هیات داوران با سعه صدر و حوصله تمام آثار را بررسی و اعلام نمودند.

 وی برگزاری این جشنواره را اقدامی بسیار بزرگ دراعتلای فرهنگ مالیاتی دانست و بیان داشت: آثار منتخب در تمامی استانها ونگارخانه های سطح کشور به نمایش عموم گذاشته میشود وانشاء الله به زودی کتاب جشنواره نیزآماده میگردد.

 قبله ای از زحمات مدیران کل و روسای ادارات روابط عمومی در برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

در ادامه این آئین دکتر علی عسکری رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور ضمن تشکر از همه افرادی که دربرگزاری این جشنواره زحمت کشیدند تجربه برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی تجربه ارزشمندی بود که بدست آمد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی مالیاتی بیان داشت: باید فرهنگ مالیات در تمام شریان جامعه اشاعه پیداکند و معنی مالیات درک شود و مقوله مالیات فرهنگ دیگری نیاز دارد که می بایست بوجود آید.

 وی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه ملی جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی بیان داشت: برخی از آثار دارای معانی خاص واثر گذار است ومردم باید بدانند فرزندان این کشور در مورد مالیات به چه می اندیشند وانشاءاله درسالهای آتی نیز این جشنواره اجراء میشود.

 عسکری با اشاره به اقدامات انجام شده درسطح نظام مالیاتی کشور اعم از خرید تجهیزات ،ساختمان،خرید نرم افزار،اصلاح قانون ،جذب نیروی انسانی لازم ،تامین فضای اداری لازم و...بیان داشت: تمامی زیرساختهای لازم جهت اجرای نظام مالیاتی کارآمد آماده شده است وهم اکنون آنچه بیش از هرامر در کارآمد ساختن نظام مالیاتی دارای اهمیت است فرهنگسازی مالیاتی است ومی بایست نگاه جامعه به مقوله مالیات عوض شود ومردم بدانند مالیات یک فرصت اجتماعی است که عده ای فرصت کار وفعالیت پیدا می کنند وآنها می بایست این فرصت را ارائه کنند تا برای آیندگان این فرصت بوجود آید .

دکتر عسکری در خاتمه ضمن اشاره به جایگاه نظام مالیاتی در کشور وتحولات بوجود آمده بیان داشت: این جشنواره مقدمه ای برای فرهنگسازی مالیاتی است ومی بایست از مردم وآحاد جامعه استفاده ببریم وجامعه می بایست به معنی واقعی دراین مسیر سازمان امورمالیاتی را همراهی نماید .

شایان ذکر است در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی از عملکرد اداره کل امورمالیاتی استان اصفهان با حضور مدیرکل امورمالیاتی ورئیس اداره روابط عمومی تقدیر به عمل آمد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :