کد خبر: ۸۸۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 20 August 2020

 

 

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره‌ی عزاداری ماه محرم در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: امسال در آستانه ماه محرم و عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و اصحاب مظلوم آن حضرت، با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه رعایت بهداشت و حفظ سلامت مردم وظیفه دینی‌است گفت: حفظ سلامت وظیفه‌ای شرعی‌ است و از طرفی دیگر تعظیم شعائرالهی و شور عاشورایی و محرم جزئی از فرهنگ و سرمایه‌ی معنوی، حماسی، انقلابی و اجتماعی ما محسوب می‌شود و این هر دو مهم را باید در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه حفظ بهداشت و سلامت نباید ما را از حضور در عرصه شعائر حسینی و معارف عاشورایی بازدارد، خاطرنشان کرد: همچنین وظیفه عاشورایی و امام حسینی ما نباید ما را از حفظ سلامت خود و همنوعان غافل‌کند  و جمع بین این دو، هنری است که عاشقان امام حسین(ع) به خوبی از عهده آن برمی‌آیند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه عاشورائیان تحریم دشمن را با خلاقیت و نوآوری تبدیل به فرصت می‌کنند افزود: عاشقان مکتب اباعبدالله (ع) کسانی هستند که زندان های بعثی صدام را به دانشگاه تبدیل کردند و در دوران دفاع مقدس به رشد و بالندگی معنوی و خلاقیت و نوآوری دست یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: این جمعیت آموزش‌دیده مکتب محرم و صفر آنقدر آموخته‌اند که بتوانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وظیفه خود را در این ماه‌های معنوی، حماسی، حق‌طلبی و فرصت طلایی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و از فرصت معارف ناب اباعبدالله‌الحسین(ع) بهره‌برداری کنند‌.

وی در پایان تصریح کرد: هنر عاشوراییان در عرصه مواسات و همدلی دیده شد و در انفاق، احسان و حضور در حمایت معیشتی از هم‌نوعان بروز و ظهور پیدا کرد و باز هم منتظریم این هنرخلاقیت و نوآوری را در محرم و صفر امسال نیز شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار