کد خبر: ۸۸۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 27 July 2020

مرکز مدیریت مهارت آموزی در دانشگاه گیلان گشایش یافت

تابناک/مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دوشنبه ششم مرداد در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه گیلان روز دوشنبه درباره افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه گشایش یافته است.

احمد رضی افزود: توانمند سازی دانشجویان و دانش ­آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس های دانشگاهی زیر مجموعه،  در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب مهارتی و حرفه­ ای و فنی، فراهم ­کردن بسترهای اشتغال مولد دانش ­آموختگان رشته ­های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت ­ها و تکالیف سازمانی از جمله اهداف این راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه گیلان است.

وی با اشاره به نقش آموزش های مهارتی برای دستیابی به اشتغال اظهار داشت: توانمندسازی مهارتی دانشجویان و مهارت افزایی  در ایجاد اشتغال پایدار آنان نقش مهمی دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

در مراسم افتتاح این مرکز محمدحسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان و مسئولان دانشگاه گیلان حضور داشتند.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار