در نشست اعضای حزب اسلامی کار مطرح شد
فرماندار سابق شهرستان نمین گفت: دولت سنگین و فربه مزاحم توسعه کشور است و باید این رویه از سوی دولتمردان اصلاح شود.
کد خبر: ۸۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 02 September 2015
به گزارش خبرگزاری فارس، مالک رضایی در نشست اعضای حزب اسلامی کار در اردبیل اظهار کرد: همه دولت‌ها بلااستثنا راه توسعه را در پیش گرفتند و در برخی از کشورهای همسایه مأموریت کاری به نحوی بوده که حتی در بخش‌های مختلف حاکمیتی سعی کردند تا با کنار گذاشتن نیروها به چابک‌سازی و توانمندی دولت کمک کنند که البته این امر بیشتر با محوریت شرکت‌های دولتی اتفاق افتاده است.

وی گفت: اگر ما در کشورمان 2.5 میلیون نفر کارمند و حقوق‌بگیر داریم، این نشان از سنگینی دولت و گاه ناکارآمدی آن است که حتی زمان کار مفید کارکنان در ایران بسیار کمتر و با بهره‌وری پایین‌تر نسبت به سایر کشورها بوده است.

فرماندار سابق شهرستان نمین افزود: اگر ما نتوانیم دولت و ناکارآمدی‌های آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم پس امکان ندارد، بتوانیم عیوب به وجود آمده را اصلاح کنیم.

رضایی تصریح کرد: اقتصاد ما مولد و کارآمد نیست به طوری که یک کارمند ژاپنی به ازای هفت کارمند ما فعالیتی مفید دارد در حالی که تعداد کارمندان کشور ژاپن حتی یک سوم جمعیت کارمندی ماست.

وی بیان کرد: دولت هر سال 40 تا 50 درصد بزرگ و فربه می‌شود و قطعاً این ازدیاد بدنه دولت زمینه افزایش هزینه‌ها را نیز به دنبال دارد در حالی که اقتصاد کشور و حوزه عمران و صنعت در مقابل بزرگ شدن دولت، کوچک‌تر می‌شود.

رضایی با انتقاد از اعمال تعرفه‌های گمرکی بسیار سنگین در صنعت خودروسازی و یا سایر صنایع اضافه کرد: ما تا کی باید با اعمال تعرفه‌های گمرکی از جیب مردم بخواهیم هزینه ناکارآمدی مدیریتی خودمان را پرداخت کنیم در حالی که باید در این زمینه فکر اساسی کرد.

استاد و تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: اگر امروز تحریم‌ها برداشته شده و سیل واردات را شاهد باشیم ما همچنان در مسئله تقویت تولید داخلی با نارسایی‌هایی روبه‌رو می‌شویم و آن نتایجی که مقبول و مورد پسند است، به دست نمی‌آید.

وی ضرورت افزایش بهره‌وری را در همه حوزه‌ها بیان کرد و گفت: در این دو سالی که از دولت روحانی باقی مانده باید تمام هم و غم بر این باشد تا وضعیت رکود تورمی بهبود یافته و بهره‌وری نیز به شکل صحیح و درست ارتقا یابد.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار