دادگستری شهرستان ساوجبلاغ هشدار داد:
رییس دادگستری ساوجبلاغ با هشدار به عوامل ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این شهرستان گفت: ساخت‌وسازهای غیر مجاز یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی استان البرز  است، به همین علت در برخورد با این مساله هیچ اغماضی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 08 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» احمد نوروزی در نشست کار گروه مقابله با تعییر کاربری و ساخت و ساز های غیر مجاز که با حضور فرماندار و دادستان شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد با هشدار نسبت به هر نوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات در این شهرستان، تصریح کرد: هشدارهای لازم به مشاورین املاک ، معادن شن و ماسه، کارگاه‌های بلوک‌سازی، مصالح فروشان و دیگر اصنافی که تغییر کاربری اراضی زراعی را تسهیل می‌کنند داده شده و در صورت بروز تخلف به عنوان معاونت جرم با عوامل برخورد می‌شود.

 رییس دادگستری ساوجبلاغ همچنین از مردم خواست فریب تبلیغات ساخت ویلا یا باغ را نخورند و قبل از هر نوع خرید ملک نسبت به اخذ استعلامات لازم از جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اقدام کنند.

 نوروزی گفت: اخیرا تابلوهای تبلیغاتی در بزرگراه کرج- هشتگرد به تبلیغ بنگاههای معاملات ملکی و فروش اراضی کشاورزی پرداخته است که اداره ارشاد و راهداری ملزم است از توسعه این پدیده پیشگیری و ممانعت نماید.

 رییس دادگستری ساوجبلاغ به بخشداران تاکید کرد نظارت بیشتری به دهیاران و شوراها داشته باشند شنیده ها حاکی از همکاری بعضی از شوراهای اسلامی و دهیاران در خصوص هماهنگی با عاملین ساخت و ساز را دارد.

 وی گفت: ما نباید منتظر باشیم تا بنا ساخته شود و آن وقت برای اجرای حکم سراغشان برویم ، پیشگیری بسیار مهم است و نباید اجازه بدهیم ملکی تغییر کاربری و تبدیل به شهرک یا ویلا شود، جهاد کشاورزی نسبت به تقویت اکیپ گشت‌های خود در سطح شهرستان اقدام نماید و اجازه ندهد هیچ ساخت و سازی در اراضی کشاورزی و باغات شکل بگیرد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تعداد مشاوران املاک مجاز و غیر مجاز انتقاد کرد و افزود: اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اماکن نیروی انتطامی ضمن جمع آوری همه املاک غیر مجاز و پلمب دفاتر آنها ، مشاورین مجاز را هم مدیریت کنند.

 وی تاکید کرد که چرا اجازه  داده شود  این حجم از از بنگاه ها که اغلب عاملان تفکیک و فروش اراضی کشاورزی هستند ،افزایش یابند.

  رییس دادگستری ساوجبلاغ گفت: ساوجبلاغ از نظر نزدیکی به کلانشهرهای کرج و  تهران و شرایط آب و هوایی، دارای جذابیت‌های طبیعی و گردشگری است، به همین علت همواره موجب هجوم فرصت طلبان و سودجویان قرار گرفته است.

 وی بیان داشت: امسال  بیش از ۳۹۹ هکتار از اراضی ساوجبلاغ  از لوث بناهای غیر مجاز آزاد شده است.

 وی به شهرداران و دهیاران این منطقه هشدار داد مقابله نکردن آنان با ساخت و ساز  تبانی در این اقدام غیر قانونی تلقی می‌شود و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

نوروزی از مردم هم خواست که مفسدان و دلال‌های فعال در ادارات، مجموعه دادگستری و دادسرای منطقه  را با گزارش محرمانه به دادستانی یا دادگستری  معرفی کنند.

 شهرستان ساوجبلاغ حدود 24 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار