مدیرکل بهزیستی البرز گفت: سال گذشته ۱۴ نفر در ادارات استان جذب شدند و این نشان می‌دهد ادارات با روش‌هایی قانون سه درصد جذب معلولان را رعایت نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 04 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» اسدالله حیدری با اشاره به وضعیت اشتغالزایی برای معلولان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته در مجموع برای ۶۴۹ نفر از معلولان تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برخی از این افراد با معرفی با بانک‌های عامل از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان برخوردار شدند.

وی توضیح داد: پرداخت کمک هزینه بیمه خویش فرمایی تا سقف ۲۳ درصد از دیگر حمایت‌های بهزیستی البرز از معلولانی است که در مسیر خوداشتغالی گام برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه بهزیستی البرز پیگیر سهمیه اشتغال سه درصدی معلولان در نهادها و ادارات دولتی استان‌ها هم هست، توضیح داد: سال گذشته ۱۴ نفر در ادارات استان جذب شدند و این نشان می‌دهد ادارات با روش‌هایی قانون سه درصد جذب معلولان را رعایت نمی‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: معلولان برای گذران زندگی و حضور فعال در جامعه نیاز به شغلی متناسب با توانمندی‌های خود هستند به همین دلیل مدیران دستگاه‌های دولتی نباید از به کارگیری آنها در جایگاه‌های مختلف شغلی فرار کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرارد دارند که ۴۰ درصد آنها زن هستند.

وی اضافه کرد: شایع ترین معلولیت‌های این افراد جسمی – حرکتی است ولی تعداد معلولیت‌های دیگر هم کم نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت خاص معلولان و سالمندان در شرایط فعلی بازدید از مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان تحت پوشش بهزیستی ممنوع است، گفت: با توجه به وضعیت هشدار البرز در خصوص شیوع ویروس کرونا بازدید از این مراکز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار