مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه ۴ دغدغه محیط زیستی استان البرز پیگیری جدی می‌شود، گفت: وعده‌ها برای تامین حق‌آبه تالاب صالحیه داده شده که پیگیر تحقق آن نیز هستیم.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 01 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فریدن حکیمی درباره دغدغه‌های اصلی محیط‌زیستی در استان البرز اظهار داشت: 4 سیاست اولویت‌دار و دغدغه اصلی در زمینه محیط‌زیستی در استان وجود دارد که برای تمامی موارد برنامه ریزی شده و به شدت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از این معضلات بحث آلودگی هوا است، افزود: در این راستا مصوبات و وظایفی که دستگاه‌ها دارند براساس قانون هوای پاک پیگیری می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان البرز دیگر مشکلات محیط‌زیستی استان را عدم مدیریت پسماند دانست، بیان‌کرد: از جمله مشکلات موجود در کلان شهر کرج و شهرهای اغماری عدم مدیریت پسماند است که این موضوع نیز بر اساس پیگیری انجام شد و برنامه هایی که سازمان مدیریت پسماند اعلام کرده، امسال شاهد برنامه‌های بهتری هستیم‌.

حکیمی تصریح کرد: در صورت به اتمام رسیدن پروژه‌های محیط زیستی مدیریت پسماند میزان مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌های اعلام شده تا پایان شهریور سه پروژه محیط زیستی در کرج به بهره برداری می‌رسد که این سه پروژه سبب افزایش ظرفیت کمپوست و پردازش زباله در مرکز حلقه دره، تصفیه شیرآبه‌ها و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه پسماند است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز درباره فعالیت کانال‌های ریزگرد در استان البرز، گفت: این کانون‌ها دیگر دغدغه‌های محیط زیستی ما است که با شناسایی این کانال‌های انتشار تلاش با پیگیری تشکیل کارگروه کمیته مبارزه با این ریز گردها اقدامات مختلف انجام دهیم.

حکیمی گفت: تعیین نیاز رودخانه و تالاب صالحیه از دیگر دغدغه‌های ما در محیط زیست استان است که وعده داده شده حق آبه زیست محیطی رودخونه کرج و تالاب صالحیه تامین شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر زهکش تالاب مسدود شده اگر چه آب بسیاری از دست داده‌ایم.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار