در پی دستور روحانی ریاست محترم جمهوری از بازگشایی مدارس از 15 شهریور احمد حسین زادگان استاندار مازندران از احتمال بازگشایی مدارس مازندران از ۱۵ شهریورماه خبر داد .
کد خبر: ۸۶۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 20 June 2020

به گزارش تابناک مازندران ، در پی دستور روحانی ریاست محترم جمهوری از بازگشایی مدارس از 15 شهریور احمد حسین زادگان استاندار مازندران از احتمال بازگشایی مدارس مازندران از ۱۵ شهریورماه خبر داد .

بر اساس این گزارش از روابط عمومی استانداری مازندران ، رییس ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران زمان بازگشایی سال تحصیلی آینده در استان‌های کشور از جمله این خطه شمال کشور را ۱۵ شهریورماه سال جاری اعلام کرد.

 احمد حسین زادگان روز شنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت : البته به تناسب استان ها و میزان درگیری آنها با همه گیری ویروس کرونا زمان بندی برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه سال جاری ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد : براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان در مدارس سه روز در هفته ( یک روز درمیان ) تعیین شد و با این برنامه ریزی تعطیلی روزهای پنجشنبه از سال آینده به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران تدریس مدارس را برای سال آینده تحصیلی به صورت مجازی و حضوری بیان کرد.
وی زمان بازگشایی دانشگاهها برای سال تحصیلی آینده را با برنامه ریزی فعلی ۱۵ شهریورماه اعلام کرد و اظهارداشت : دانشجویان غیر بومی می توانند براساس مصوبه ستاد ملی کرونا تحصیل را در استان های محل سکونت خود ادامه دهند.
به گفته وی این تصمیم ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت دانشجویان غیر بومی است که در خوابگاههای دانشجویی تحصیل خود را ادامه می دهند اتخاذ شده است.
استاندارمازندران الزامی شدن استفاده از ماسک را در مراکز سرپوشیده ، پرتجمع و سایر مکان های دیگر را از دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دانست واظهارداشت : بزودی پروتکل مرتبط نیز تدوین و ابلاغ می شود.
حسین زادگان اظهارداشت : مبنای تصمیم گیری ستادهای استانی مقابله با کرونا از این پس شهرستانی بوده و با تفویض برخی اختیارات به استانداران برخی از محدودیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای هم با نظر استانداران اعلام و اتحاذ می‌شود.
براساس آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران که ۲۴ ساعت گذشته از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل منشتر شد هم اکنون بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان های کرونایی تحت پوشش این دو دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.
پیش بینی می شود با توجه به آب رفت پروتکل های بهداشتی در روزهای اخیر در سطح کشور از جمله استان مازندران به خصوص در مناطق اجرای طرح دریا در سواحل خزر سخت گیری نسبت به رعایت پروتکل ها به خصوص در اماکن عمومی و صنوف در استان به اجرا در آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار