معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از افزایش حدود 2 برابری حوزه‌های امتحانات نهایی در استان خبر داد و گفت: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دانش آموزان 290حوزه به 478حوزه افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 08 June 2020

محمدرضا ناظم زاده با اشاره به برگزاری ایمن امتحانات نهایی از نظر سلامت، اظهار داشت: تمامی حوزه‌های امتحانی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در خدمت دانش آموزان هستند.

وی افزود: یکی از پروتکل‌هایی که این روزها در برگزاری امتحانات نهایی مورد توجه است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و چینش صندلی‌ها با فاصله 1.5 تا 2 متری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به افزایش تقریبا دو برابری حوزه‌های امتحانات نهایی، گفت: سال گذشته 290 حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در استان در نظر گرفته شده بود که در سال جاری به علت شیوع کرونا و الزام به رعایت فاصله گذاری این تعداد حوزه به 478 حوزه افزایش داشت.

وی تصریح کرد: کم کردن جمعیت دانش آموزان در هر حوزه امتحانی و رعایت فاصله اجتماعی بهتر از جمله نکات بهداشتی در برگزاری امتحانات است تا بتوانیم به سلامت از این برهه عبور کنیم.

ناظم‌زاده ادامه داد: در بعضی از مناطق هم حوزه امتحانات نهایی در ورزشگاه در نظر گرفته شده که بتوانند جمعیت بیشتری دانش آموز را در یک مکان بزرگ‌تر با فاصله اجتماعی بیشتر پذیرش کنند.

وی با اشاره به مجموع دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات نهایی استان اصفهان، اظهار داشت: 39 هزار و 800 دانش آموز پایه دوازدهم در استان با تفکیک جنسیتی حدود 22 هزار دانش آموز دختر و 17 هزار دانش آموز پسر در حال برگزاری امتحانات نهایی در 4 رشته علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات نهایی در شهر اصفهان 9500 نفر دختر و 8100 نفر پسر اعلام شده است.

وی افزود: طی بازدیدهایی که در این مدت از حوزه‌های امتحانی به عمل آمده وضعیت خوب بوده و مسائل بهداشتی به طور کامل توسط برگزار کنندگان و دانش آموزان رعایت شده و نمایندگان مراکز بهداشت در تمام حوزه‌ها حضور دارند و مشکل خاصی تا کنون گزارش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار