کد خبر: ۸۵۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ 08 June 2020

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح تحول سلامت نیازمند فراهم کردن تجهیزات مربوط به آن است که تا امروز در گیلان به‌خوبی اجرا نشد و برای اجرای مطلوب این طرح همچنان به حمایت مسئولان کشور نیاز داریم.

اجرای نامطلوب «طرح تحول سلامت» در گیلان؛ رفع مشکلات بهداشت استان نیازمند عزم ملی است

تابناک/ارسلان سالاری امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان همچنان در حوزه سلامت و درمان با کمبودهایی روبه‌رو است و برای توسعه زیرساخت‌های این حوزه نیازمند حمایت مسئولان کشور از جمله وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان برنامه و بودجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه درحال حاضر 300 میلیارد تومان بدهی دارد عنوان کرد: طرح تحول نظام شهری فقط در گیلان اجرا نشده درحالی‌که زیرساخت‌های بهداشت و درمان بسیاری از استان‌ها با بهره‌مندی از طرح‌ مذکور توسعه یافته و توانستند نیروی انسانی موردنیاز خود در حوزه‌ سلامت را هم جذب کنند.

سالاری با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی و ورزشی دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز مربوط به 20 سال گذشته است تصریح کرد: کمبودهای حوزه فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه کاملاً مشهود است و برای بازسازی و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی متناسب با نیاز دانشگاه به حمایت و مساعدت مسئولان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و نواقص حوزه بهداشت و درمان استان گیلان نیازمند عزمی جدی، اراده‌ای قوی و همچنین مساعدت مسئولان است افزود: خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در وضعیت خوبی نیستند لذا برخی دانشجویان به‌ناچار در خوابگاه‌های استیجاری ساکن هستند و این شرایط شایسته این دانشجویان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به لزوم اجرای طرح تحول سلامت در استان گیلان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن جمعیت استان گیلان و همچنین جمعیت این استان در سال‌های آینده ممکن است با مشکلات و چالش‌های بزرگتری در حوزه بهداشت، درمان و سلامت روبه‌رو باشیم چالش‌هایی که حتی در بحران کرونا خود را نشان دادند.

سالاری به مزایای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: این طرح نیازمند فضای فیزیکی مناسب و فراهم کردن تجهیزات مربوط به آن است که تا امروز در استان گیلان به‌خوبی اجرا نشده است و برای اجرای مطلوب این طرح همچنان به حمایت مسئولان کشور نیاز داریم تا مردم گیلان نیز از مزایای این طرح در استان بهره‌مند شوند.

وی ضمن قدردانی از کادر درمان و پرستارانی که به‌صورت داوطلب و جهادی در خط مقدم مقابله با کرونا زحمت کشیدند گفت: این پرستاران با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های مختلف مشغول خدمت شدند که باید وضعیت قراردادشان مشخص شود لذا منتظر موافقت مسئولان برای تعیین تکلیف نحوه جذب‌شان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبودهای برخی مراکز درمانی استان از لحاظ امکانات تشخیص بیماری افزود: درحال حاضر با رایزنی‌هایی که انجام دادیم قرار است برخی تجهیزات و امکانات نظیر سی تی اسکن، ام آر آی و سایر نیازمندی‌های بیمارستان‌ها تامین شود و اینکه یک بیمار برای تشخیص بیماری به چند مرکز درمانی ارجاع داده می‌شود شایسته گیلان نیست.

سالاری خاطرنشان کرد: در نشست با معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان پیگیر مطالبات پزشکان خانواده نیز شدیم که امیدواریم با مساعدت آنان مطالبات این پزشکان رسیدگی و پرداخت شود و در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت نیز به موضوع پرستاران جهادگر استان اشاره و پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تحول سلامت می‌بایست 10 کلینیک تخصصی در استان احداث و به بهره‌‌برداری می‌رسید ابراز داشت: تا امروز تنها دو کلینیک تخصصی در استان احداث شده که هنوز تکمیل و تجهیز نشدند و 8 کلینیک دیگر باید احداث شود اما متاسفانه اقدامات مناسبی در این زمینه انجام نشد.

به گزارش تسنیم، در پایان این دیدار معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌جهت زحمت‌هایشان در این ایام تقدیر به‌عمل آورده و خواستار تداوم این ارتباطات منظم برای تقویت و ارتقاء همه‌جانبه نظام سلامت استان گیلان شدند.

همچنین معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نسبت به بهره‌برداری دو بیمارستان شهرستان‌های تالش و لنگرود در آینده اظهار امیدواری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار