کد خبر: ۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 30 August 2015

جولان سگ های ولگرد در خیابان ها و کوچه های مهرشهر کرج گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که این موضوع نیازمند رسیدگی از سوی ارگان مرتبط با این مشکل است.

به گزارش ایرنا، تعدادی از ساکنان مناطق مهرشهر و کیانمهر در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفتند که تعداد سگ های ولگرد و خطرناک در مناطق مختلف مهر شهر و کیانمهر روز به روز در حال افزایش است که این اتفاق می تواند تبعات بهداشتی و اجتماعی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

زهرا محمد بیک ساکن منطقه بلوار ارم چهاراه کیانمهر گفت: در طول شبانه روز تقریبا بالای 15 قلاده سگ در سطح کوچه های بلوار ارم روبروی زنبق مشاهده شده که تعدادی از شهروندان نیز با ارگان های مربوطه از جمله شهرداری تماس گرفته اند تا در این باره اقدام کند، اما شهرداری مهر شهر و کرج توجهی به این تماس های تلفنی نکرده است.

وی افزود: جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست.

محمد بیک گفت: آزادی و جولان این حیوانات نگرانی هایی را در بحث سلامت شهروندان ایجاد کرده است و هر کدام از این حیوانات متاسفانه می تواند ناقل بیماری های مسری و واگیردار خطرناک باشند که تهدیدی جدی برای سلامت مردم و بهداشت محیط است.

معصومه بهنام یکی از ساکنان مجتمع صدف واقع در چهاراه کیانمهر در این خصوص گفت :خطر جدی و غیربهداشتی سگ های ولگرد در این منطقه یکی از معضلات جدید شهروندان شده است که باید هرچه سریع تر پیگیری شود.

وی افزود: اگر در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح گشتی در سطح این منطقه بزنید، به وضوح شاهد حرکت دسته ای و بعضاً انفرادی سگ های ولگرد در خیابان ها و کوچه پس کوچه های اینجا خواهید بود.

به گفته برخی از شهروندان، چندین ماه است که تعداد سگ های ولگرد در منطقه مهرشهر کرج بخصوص چهاراه کیانمهر نسبت به ماه های گذشته بیشتر شده است.

حدیث محمدی نیز ساکن منطقه مهر شهر در این خصوص گفت : این روزها مردم این منطقه با پدیده ای به نام سگ های ولگرد مواجه هستند که کم کم در حال تبدیل شدن به یک خطر بهداشتی است .

وی افزود : جولان سگ های ولگرد در کوچه و خیابان ها باعث ایجاد رعب و وحشت در کودکان و سلب آسایش شهروندان برخی از خیابان های این منطقه شده است.

محمدی گفت : خانم های این منطقه به دلیل ترس از خطر حمله سگ های ولگرد به ویژه در شب، جرت تردد در کوچه و پس کوچه های این منطقه را ندارند.

وی افزود: سگ های ولگرد با پاره کردن کیسه های زباله و پخش آن ها در کوچه، سبب آلوده شدن محیط می شوند.

یکی دیگر از شهروندان با اعلام نارضایتی از گسترش سگ های ولگرد در سطح منطقه مهرشهر چهار راه کیانمهر گفت: سگ های ولگرد محیطی پر از ترس و استرس را برای مردم به وجود آورده اند و از سویی خطر گازگرفتگی توسط سگ و ابتلا به بیماری های خطرناک به واسطه این حیوان وجود دارد.

حمیدی گفت با توجه به زیاد بودن این حیوانات در این منطقه ، احتمال ابتلای افراد به بیماری ها ازجمله هاری و کیست هیداتیک به واسطه تماس با سگ و یا سگ گزیدگی بسیار بالاست و مسئولان امر باید نسبت به اتلاف این حیوان خطرناک بیش ازپیش تلاش کنند.

وی افزود : امیدواریم مسئولان زحمت کش شهرداری مهرشهر که با تلاش های شبانه روزی خود موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم نمودند فکری نیز به حال این معضل نمایند.

سگ از جمله اولین حیواناتی است که به وسیله بشر اهلی شد و به نوعی انسان برای بهتر زیستن، این حیوان باوفا را به خدمت گرفت اما اگر زندگی این حیوان به درستی مدیریت نشود از حیوانی مفید به موجودی بسیار مضر تبدیل و می تواند گزند و زیان جسمی، روحی و مالی را به انسان وارد کند، این موضوع زمانی خود را نشان می دهد که سگ ولگرد محسوب شود.

قائم مقام خدمات شهر شهرداری کرج در این رابطه به خبرنگارایرنا گفت: با توجه به اینکه قرارداد پیمانکار زنده گیری سگ های ولگرد به اتمام رسیده اکنون دو گروه به صورت امانی کار زنده گیری سگ های ولگرد راانجام می دهند.

اصغر نصیری افزود: زنده گیری سگ های ولگرد کار خیلی سختی است،در گذشته اتلاف سگ های ولگرد انجام می شد که به دشواری زنده گیری نبود چرا که از مسیری دور و با اسلحه شکاری از بین می رفتند.

به گفته وی، اکنون از فاصله دور نمی توان این کار را انجام داد و می بایست سگ های ولگرد را به صورت زنده به دام انداخت.

نصیری افزود: درعین حال عقیم سازی و نگهداری سگ های ولگرد هزینه های زیادی برای شهرداری به بارمی آورد .

قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج گفت: جمع آوری سگ های ولگرد دردستور کار این شهردای قراردارد و قطعا برای جمع آوری آنها اقدامات مناسب صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار