سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ گفت: مسئولان روستایی، پشت پرده بعضی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ هستند.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 31 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ با بیان این که بعضی مسئولان روستایی، پشت پرده ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ هستند، گفت: تا پیش از این، جواز ساخت و ساز در روستاها توسط دهیاری ها صادر می شد اما اکنون دهیاری ها را ملزم کرده ایم که جواز ساخت و سازهای بافت روستایی را به هیئت تطبیق فرمانداری ارجاع دهند و ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از این بافت را به ما گزارش دهند.

او افزود: چهارشنبه هر هفته با کمک نیروی انتظامی و مقامات قضایی با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می کنیم و حدود سی سازه غیر مجاز را در هفته تخریب می کنیم.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ گفت: به نظر می رسد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، ضمانت اجرایی مناسبی برای مبارزه با این تخلف نیست شاید بهتر باشد شرایط اعلام جرم علیه سازنده در قانون پیش بینی شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز گفت: براساس قانون، دهیاری ها باید پیش از صدور جواز ساخت از جهاد کشاورزی درخواست استعلام کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده اند اما این موضوع توسط بعضی دهیارها رعایت نمی شود و جواز را بدون استعلام صادر کرده و به نوعی جهاد کشاورزی را دور می زنند.

رفیع یگانه با بیان این که جهاد کشاورزی، تنها متولی مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در بافت روستایی نیست، افزود: از آن جا که صدور جواز ساخت بدون استعلام از جهاد کشاورزی جرم است، جهاد طبق قانون می توانند علیه دستگاه ها اعلام جرم کند و این موضوع درخصوص چند نفر از دهیاران اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار