رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دخانیات به ویژه سیگار از فرق سر تا نوک پای استعمال کننده را درگیر می‌کند و هر چقدر که سن مصرف کننده کمتر باشد آسیب‌های جدی‌تری متوجه او خواهد بود.  
کد خبر: ۸۵۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 31 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین کریم با اشاره به اینکه هفته بدون دخانیات تلنگری برای توجه بیشتر به آسیب‌های ناشی از استعمال سیگار، قلیان و ... است، اظهار کرد: دخانیات به ویژه سیگار از فرق سر تا نوک پای استعمال کننده را درگیر می‌کند و هر چقدر که سن مصرف کننده کمتر باشد آسیب‌های جدی‌تری متوجه او خواهد بود.

 وی با بیان اینکه مصرف دخانیات در طولانی مدت عوارض زیادی به همراه دارد، اظهار کرد: علاوه براینکه سیگار به طور مستقیم عامل ابتلای افراد به برخی از بیماری‌ها است، به طور غیر مستقیم هم می‌تواند بر روی شدت برخی بیماری‌ها مثل دیابت، فشار خون، سرطان و ... تاثیرگذار باشد.

 این مسئول با اشاره به اینکه افراد سیگاری بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: با توجه به اینکه مصرف سیگار به طور مستقیم ریه افراد را درگیر می‌کند و ویروس کرونا نیز سیستم تنفسی و ریه را با مشکل مواجه می‌کند، می‌توان گفت کسانی که به مصرف دخانیات عادت کرده‌اند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: بدون شک ریه افراد سیگاری میزبان بهتری برای ویروس کرونا است به همین دلیل توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری هم که شده افراد نسبت به کاهش تعداد مصرف سیگار خود اقدام کنند.

کریم با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه‌ای سالم باید آسیب‌های مصرف سیگار به خوبی بیان شود، اضافه کرد: بسیاری از  کسانی که دچار سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند عادت به مصرف دخانیات داشته‌اند به همین دلیل باید ا ز طریق رسانه‌ها بیش از پیش در خصوص عوارض دخانیات اطلاع رسانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار