بهار که می شود درد مستاجران تازه می شود و شانه هایشان برای تمدید قرارداد با شرایط جدید بیش از جابجایی به مکانی دیگر زیر فشار رفته و خمیده تر می شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 26 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک کرج با بیان اینکه از ابتدای سال اجاره بهای ملک در کرج  ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته می گوید: در خرید و فروش ملک نیز ۲۰ درصد افزایش بها داشتیم.

«محمد قمی» با اشاره به افزایش قیمت در همه اقلام همچنین هزینه های ساخت و ساز می گوید: به همین تناسب قیمت خرید و فروش ملک و اجاره خانه ها نیز روند افزایشی دارد.

قمی با تاکید بر افزایش روزانه قیمت ها منجمله «ساخت و ساز، صدور پروانه، انشعابات، کارگر و مصالح ساختمانی» می گوید: تناسبی بین قیمت دیگر اقلام و ملک وجود ندارد و افزایش دیگر اقلام نسبت به ملک بالاتر است.

وی با پیش بینی اینکه افزایش قیمت همچنان وجود دارد می گوید: در صورت ادامه این روند دچار رکود می شویم.

قمی با بیان اینکه مالیات، مستغلات، کمیسیون و عوارض شهرداری هر ساله افزایش دارد می گوید: به تبع اینها در قیمت ملک و اجاره بها نیز افزایش ایجاد می شود و شرایط را برای مستاجران سخت می کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرج با بیان اینکه هیچ قانونی در مورد اجاره و فروش ملک وجود ندارد و در این امر توافق فقط بین مالک و مستاجر است می گوید: تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که از مالکان بخواهیم کمی انصاف داشته باشند.

قمی با اشاره به سودجویی برخی مالکان می گوید: به مستاجران توصیه می کنم در اولین فرصت برای تمدید قرارداد اجاره اقدام نکنند و مالکان را تحت فشار بگذارند تا جلوی سودجویی ها گرفته شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص متقاضیان خرید نیز می گوید: مردم برای خرید با تحقیق و مشاوره کافی، ملک مناسب پیدا کنند و سریع قرارداد نبندند و در صورت نوشتن قرارداد و تحویل پول سریع با کد رهگیری قرارداد را تحویل بگیرند.  

قمی با تاکید بر اینکه در جامعه یکدستی و هماهنگی نیست می گوید: لازم است هم مستاجران و هم خریداران با تامل و تفکر بیشتری اقدام کنند تا جلوی سواستفاده برخی مالکان گرفته شود.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک کرج۱۰ تا  ۱۵ درصد افزایش نرخ اجاره بها در کرج داریم اما طبق گفته برخی مستاجران اجاره خانه ها بیش از ۵۰ درصد نیز افزایش داشته است.

با اوضاع اقتصادی که در ماه های اخیر زندگی همه را تحت الشعاع قرارداده، مستاجران قشری هستند که بیش از بقیه آسیب می بینند چرا که علاوه بر نان شب باید نگران حفظ سقف خانه خود نیز باشند و آنچه جای تاسف دارد اینکه در این مسیر هیچ دستگاه یا نهاد نظارتی وجود ندارد و اگر مالک هر نرخی را تعیین کند مستاجر باید زیر بار زور سر خم کرده و پرداخت کند.

حال باید دید توصیه و راهکار کارشناسان و برخی مسئولان در خصوص «مسکن ملی» با در نظر گرفتن پروسه طولانی این گونه طرح ها، خارج از شهر بودن این پروژه ها و معضلات زیرساختی که نمونه های آن در مسکن مهر مشخص شد آیا تحقق این پروژه ها می تواند مرهمی بر دل مستاجران باشد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار