دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان گفت: بانوی ورزشکار همدانی با درخشش خود در المپیاد تیراندازی با کمان کشور نایب قهرمان شد.
کد خبر: ۸۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 30 August 2015
دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان گفت: بانوی ورزشکار همدانی با درخشش خود در المپیاد تیراندازی با کمان کشور نایب قهرمان شد.

به گزارش مهر؛ساسان رضوی مشعوف در همدان با اشاره به درخشش بانوی همدانی در مسابقات المپیاد ورزشی کشور اظهار داشت: مسابقات المپیاد ورزشی با حضور ۶۵ ورزشکار از ۱۲ استان کشور در زنجان برگزار شد که تیم همدان متشکل از به آفرین درویش، آرام عبدالملکی و صبا رضایی به مربیگری راضیه جمشیدی در این رقابتها حضور داشت.

وی افزود: به آفرین درویش ورزشکار تیر اندازی با کمان استان همدان نشان نقره المپیاد کشور را بدست آورد.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان با اشاره به لزوم استعدادیابی در ورزش گفت: از آنجایی که استعدادیابی ورزشی از سنین شش سال به بالا قابل انجام بوده سطح قهرمانی در بعضی ورزشی ها به سن ۱۴ سال کاهش یافته و ورزشکاران پس از ۲۵ سال قدرت مقابله با توان افراد کم سن تر را نداشته و از ورزش قهرمانی فاصله می گیرند.

رضوی مشعوف عنوان کرد: امروزه در کنار روش های متعددی که کشورهای صاحب نام در ورزش و برای کسب موفقیت در عرصه های ورزشی به کار می برند، استعدادیابی به منزله روشی علمی، متداول، فاقد زیان، قانون مند و مؤثر، با داشتن جنبه های مثبت دیگر برای هدایت نوجوانان به سمت ورزش قهرمانی، مورد قبول همگان است.

وی با بیان اینکه برای کلاس های تابستانی برنامه ریزی داشته ایم، بیان کرد: از ماه های گذشته برنامه ریزی های خوبی انجام شده تا دانش آموزان را جذب این رشته تاریخی و کهن کنیم.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان عنوان کرد: در دین مبین اسلام آموزش و اهمیت این ورزش آنقدر بالاست که توصیه شده تیراندازی را به فرزندان خود بیاموزید چراکه تیراندازان با کمان نزد خدا گرامی تر هستند.

رضوی مشعوف با اشاره به تجهیزات این رشته ورزشی گفت: در زمینه تامین کمان های آموزشی مشکلی نداریم و فدراسیون در این زمینه سهمیه هایی برای هیئت های استانی در نظر گرفته و کمان های آموزشی در ایران نیز ساخته می شود.

وی عنوان کرد: تیر و کمان های آموزشی هزینه کمی دارند اما ورزشکاری که می خواهد در سطح حرفه ای قرار گیرد نیازمند یک کمان حرفه ای هستند اما به علت وارداتی بودن این کمان ها هزینه خرید آنها برای ورزشکاران بالاست.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان استان همدان با بیان اینکه در زمینه کمان های حرفه ای که وارداتی است اداره کل ورزش و جوانان استان کمک های مالی داشته تا تعدادی کمان حرفه ای نیز برای هیئت خریداری کنیم، گفت: در زمینه کمان حرفه ای نیز مشکلی در هیئت تیراندازی با کمان استان نداریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار