کد خبر: ۸۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 30 August 2015
مرکز کاوش‌های جوی و رادار هواشناسی بندر کیاشهر با حضور رئیس سازمان هواشناسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرکیاشهر، مرکز کاوش‌های جوی و رادار هواشناسی این شهر دقایقی پیش با حضور داود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و دیگر مسئولان به بهره‌برداری رسید.

بالغ بر یک‌هزار و 115 میلیارد تومان طرح و پروژه عام‌المنفعه در حوزه‌های مختلف عمران شهری و روستایی، تولید، فضای آموزشی، مسکن مهر، کشاورزی، صنعتی، شیلات، آبرسانی، گازرسانی، ورزشی، برق‌رسانی،  حمل و نقل، گردشگری  و... در هفته دولت گیلان افتتاح می‌شود.

امروز بهسازی و آسفالت 9 راه‌ اصلی و فرعی روستایی آستانه‌اشرفیه به طول 17.8 کیلومتر با اعتبار 47 میلیارد و 639 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

پروژه دوربرگردان مسیر آستانه‌اشرفیه به لاهیجان در منطقه نیاکو نیز با حضور مسئولان ارشد استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح سامانه رادار هواشناسی بندرکیاشهر اظهار کرد: سامانه‌ رادار هواشناسی گیلان یکی از پیشرفته‌ترین نوع رادارها با هدف افزایش دقت پیش‌بینی‌های کوتاه مدت و ارتقای سامانه‌ هشدار سریع پدیده‌های جوی شمال و شمال غرب کشور است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه برای ساخت و راه‌اندازی این سامانه 100 میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: این رادار هواشناسی قابلیت استخراج 40 محصول کاربردی نظیر تعیین نوع پدیده‌ باران، برف، تگرگ، انواع ناپایداری‌ها و چینش باد، مطالعات آب‌شناسی و هیدرولوژیکی را دارد.

به گفته وی، از رادار و تصاویر رادار هواشناسی در زمینه‌های مختلف پژوهشی نظیر مطالعات کاربردی، پایه هواشناسی، فیزیک ابر، دریا، دینامیک و سینوپتیک، مطالعات پایه آب‌شناسی و تعدیل آب و هوا استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار