محمد پوروخشوری با تاکید به اینکه پیگیر ورود دو دستگاه اتوبوس جدید در خردادماه امسال هستیم افزود: به دنبال این هستیم طبق تعهد کارخانه پنج دستگاه اتوبوس باقی مانده را نیز شهریور ماه اضافه کنیم تا قبل از بازگشایی مدارس هفت دستگاه جدید وارد چرخه فعالیت شوند.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 16 May 2020
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان از ورود هفت دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان تا مهرماه خبر داد و گفت: امسال ۳۰ دستگاه اتوبوس فرسوده با هزینه هر کدام ۴۰۰ میلیون تومان بازسازی می‌شوند.

به گزارش فارس، پوروخشوری از ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید با وجود مشکلات اقتصادی و قیمت بالای این وسایل نقلیه، اما با پیگیری شورای شهر و شهرداری وارد ناوگان شد.

وی با بیان اینکه به تناوب این اتوبوس‌ها در سطح شهر اضافه شد که دو بار چهار دستگاه و یک بار دو دستگاه بود گفت: کمتر شهری در کشور طی یک سال اخیر با قیمت بالای اتوبوس این تعداد را وارد کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه سیاست شورای شهر و شهرداری بر نوسازی اتوبوس‌های شهر همدان است خاطرنشان کرد: پیگیر ورود هفت دستگاه جدید نیز هستیم که امیدواریم امسال این اتفاق بیافتد.

وی با تاکید به اینکه پیگیر ورود دو دستگاه اتوبوس جدید در خردادماه امسال هستیم افزود: به دنبال این هستیم طبق تعهد کارخانه پنج دستگاه اتوبوس باقی مانده را نیز شهریور ماه اضافه کنیم تا قبل از بازگشایی مدارس هفت دستگاه جدید وارد چرخه فعالیت شوند.

پوروخشوری با بیان اینکه سه سال پیش بازسازی اتوبوس‌ها آغاز شد و امسال نیز ادامه دارد خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بالای اتوبوس‌ها، نوسازی آن‌ها با مشکلاتی همراه است و از طرفی به دنبال خروج تعدادی از ناوگان‌های فرسوده سطح شهر هستیم که بازسازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با یکی از شرکت‌های خودروسازی معتبر در حوزه اتوبوسرانی قرارداد بازسازی ۳۰ دستگاه طی امسال را منعقد کرده‌ایم که نمونه‌ای از دستگاه‌های بازسازی شده پایان اردیبهشت یا هفته اول خردادماه از تهران وارد همدان می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه تصور خواهیم کرد که این اتوبوس‌های جدید هستند چراکه شکل و ظاهر آن‌ها از حالت اولیه تغییر کرده و تجهیزاتشان کاملا بازسازی شده است گفت: بازسازی هر اتوبوس حداقل ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی تأکید کرد: تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید بازسازی می‌شود که گویا دستگاه‌های جدید وارد شده و فرقی با جدید نخواهد داشت چراکه غیر از موتور و گیربوکس تعمیر شده و قطعات جدید اضافه شده بقیه وسایل این دستگاه‌ها نیز تغییر کرده‌اند.

پوروخشوری با بیان اینکه از بخش اوراق مشارکت، بند «د» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کشور برای خرید اتوبوس‌های جدید از اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد گفت: سال گذشته مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان یعنی ۲۵ میلیارد تومان تعهد دولت و ۲۵ میلیارد تومان تعهد شهرداری برای خرید اتوبوس‌های جدید داده شد که در تاریخ شهرداری اولین بار شاهد این موضوع بودیم.

وی با اشاره به اینکه انجام آن در مرحله تعیین بانک عامل است و با اوراق مشارکت موجود ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهیم کنیم که می‌تواند به نوسازی ناوگان کمک کند عنوان کرد: با تمام توان در راستای تقویت حمل و نقل عمومی تلاش خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار