حجت الاسلام مرتضی موحدی گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت نماز‌های جماعت و مجالس دینی و اماکن متبرکه شده است، احساس نیاز به تولید محتوا‌های اثر گذار فرهنگی بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۴۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 10 May 2020
در شرایطی که معادلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان بر پایه قدرت رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نوین تبلیغاتی شکل می‌گیرند، خلاقیت‌های نوآورانه می‌توانند به نشر معارف ناب اسلامی نیز کمک کنند.

به گزارش تسنیم، گاهی شرایط و مقتضیات زمان و مکان به گونه‌ای است که برخی روش‌های تبلیغی و اقناع سازی در حوزه دین نیازمند ابتکارات و خلاقیت‌هایی هستند که بر دایره اثر گذاری آن بیفزایند.

به کارگیری خلاقیت‌های نوآورانه به معنای نادیده گرفتن و حذف اصول و مبانی محوری دینی نیست بلکه استفاده از ابزار و راهکار‌هایی است که بر جذابیت خوراک‌های فرهنگی و دینی و گیرایی آن می‌افزایند.

اکنون فضای مجازی بستری بی بدیل و بسیار اثر بخش برای نشر معارف الهی، دینی و اسلامی است که باید ذوق جوانان مستعد مسلمان به گونه‌ای از آن استفاده کند که پیام حقانیت مبانی دینی را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی اظهار داشت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت نماز‌های جماعت و مجالس دینی و اماکن متبرکه شده است، احساس نیاز به تولید محتوا‌های اثر گذار فرهنگی بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنان که امت اسلام برای دفاع از مرز‌های جغرافیایی و تمامیت ارضی خود به مجاهدان همیشه بیدار نیاز دارد، مرز‌های عقیدتی اسلام، تشیع و انقلاب نیز به جهادگران بیدار در فضای رسانه و مجازی نیاز دارد.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه برگزاری مجالس نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و ادعیه و زیارات از مهمترین محور‌های نشر سبک زندگی و تفکر اسلامی و شیعی به شمار می‌روند تاکید کرد: اکنون هر جوان مسلمان باید با خود سازی و آموختن معارف ناب اسلامی ابتدا خود و سپس جامعه را نسبت به مفاهیم سبک زندگی اسلامی آگاه کند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز از آسیب‌های مختلف اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، پوچ گرایی، سرقت و مواردی از این قبیل در جوامع مختلف بشری دیده می‌شوند به دلیل فاصله گرفتن از معارف عمیق الهی است.

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: باید علاوه بر حفظ اصول از فنون، علوم و ابزار‌های نوین و خلاقانه برای اثر بخشی بیشتر و عمیق‌تر در زمینهتبلیغ معارف اسلامی بهره وری حداکثری ایجاد شود.

وی گفت: نباید هر سوال و کنجکاوی به خصوص در میان نسل جوان را به بی دینی و مخالفت با مذهب تلقی کنیم بلکه باید این گونه کنکاش‌ها را فرصتی برای ترویج معارف ناب الهی و اسلامی بدانیم.

حجت‌الاسلام ناصر حسنی اظهار داشت: با ورود به ماه مبارک رمضان، فضای عمومی، تخصصی و تحلیلی فضای مجازی و رسانه‌های اثر گذار می‌توانند همانند یک دانشگاه مجازی نشر معارف اسلامی عمل کنند.

وی بیان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی موقت اماکن متبرکه و زیارتی و مساجد شده نباید پیوند بین اقشار مختلف مردم و مفاهیم و آموزه‌های اصیل دینی به ویژه در ماه رمضان کمرنگ شود.

حسنی ایجاد روحیه امید، آرامش و هدفمندی پایدار را از مهمترین کارکرد‌های نشر معارف الهی توسط فعالان فضای مجازی در روز‌های شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مفاهیم سبک زندگی اسلامی، خدا محوری و توکل به قدرت زوال ناپذیر خالق آفرینش است که میزان آرامش و امید به زندگی را در اقشار مختلف مردم تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی برای همه زوایا و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و همچنین شرایط بحرانی راهکار‌های کاربردی و اثر بخش ارائه داده و موجب کاهش پر معنای آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین ماه رمضان فرصتی طلایی برای بروز و ظهور خلاقیت جوانان در فضای مجازی برای تبیین و ترویج معارف دینی و کمک به رشد و بالندگی فرهنگی جامعه است.

وی متذکر شد: در حالی که نباید همه شیوه‌های سنتی تبلیغ معارف دینی را بی اثر خواند و کنار گذاشت، باید با توجه به نیاز‌ها و شرایط زندگی فردی و اجتماعی عصر حاضر به رفع شبهه‌ها و پاسخ سوالات عموم مردم پرداخت.

‌حسنی ابراز کرد: اکنون استفاده از ظرفیت بالا و اثر بخش فضای مجازی برای تعمیق آموزه‌های دینی در اقشار مختلف جامعه نه تنها فقط یک سلیقه شخصی و اختیاری بلکه یک ضرورت اثر گذار و انکار ناپذیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار