همایش ارتقاء ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه با حضور مسئولان محلی و رانندگان این استان در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 29 August 2015

به گزارش تابناک ایلام، ناصر خوش‌خبر صبح امروز در همایش ارتقاء ایمنی سرنشینان وسیله نقلیه در ایلام، اظهار داشت: بحث ایمنی از جمله مسائلی است که در صنعت حمل و نقل از اهمیت شایانی دارد و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید توجه بیشتری شود.

وی افزود: آسیب‌های تصادف وسیله نقلیه نه تنها می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر زندگی سالم و مستقل فرد تا آخر عمرش داشته باشد، بلکه آمار بالای تصادفات موجب تحمیل فشارهای شدید مالی بر اقتصاد بهداشتی جامعه می‌شود.

فرماندار ایلام تصریح کرد: توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات قوانین و مقررات رانندگی می‌تواند از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام نیز در این همایش ضمن گرامیداشت هفته دولت و دهه کرامت اظهار داشت: بحث سلامت رسیدن بار و مسافر به مقصد، بحث اضافه تناژ، آموزش همه به‌عنوان شاخصه‌های هستند که غفلت از آنان چالش‌های زیادی بر صنعت حمل و نقل قرار می‌دهد.

صادقی افزود: در زمینه افزایش ایمنی در ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تصادفات جاده‌ای این ادار کل در سال‌های اخیر اقداماتی مانند، برگزاری 40 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای مدیران، متصدیان و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان، انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین ساخت پل عابر پیاده، توزیع بیش از 1500 کلاه ایمنی بین موتورسواران، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، رسیدگی به بیش از 500 مورد تخلف جاده‌ای، نصب 12 دستگاه دوربین نظارتی تصویری و ثبت سرعت در راه‌های استان، نصب 12 دستگاه تردد شمار و تجهیز پاسگاهای پلیس راه به دوربین‌های کنترل سرعت، ایمن‌سازی، بهسازی جاده‌ها و فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین و مقررات رانندگی و رعایت حقوق مسافر انجام شده است.

در پایان این همایش تعداد 200 عدد جعبه کمک‌های اولیه به همراه کیف مدارک رانندگان و دفترچه حاوی نکات ایمنی در بین رانندگان شرکت‌کننده در همایش توزیع شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار