نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان تاکید کرد: مردم نباید چشم به دست دولت برای جبران خسارت داشته باشند زیرا بیمه باید بحث جبران خسارت را پیگیری کند.
کد خبر: ۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱ 26 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رضایی عصر پنج شنبه در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان تاکید کرد: دولت برنامه های مختلفی را برای ساماندهی بخش مسکن ارائه کرده که تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

وی تصریح کرد: در این راستا تسهیلات مختلفی برنامه ریزی شده اما باید تا زمانیکه به نتیجه برسد منتظر بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عدم وجود شفافیت در این بخش باعث شده طی سه سال گذشته شاهد رکود بخش مسکن در کشور باشیم که باید هرچه سریعتر برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کرد.

رضایی ادامه داد: با اینکه دو دهه از قانون مقررات ساختمان می گذرد تنها یک بار مورد بازبینی قرار گرفته که با توجه به تحولات مهندسی در بخش مسکن امروزه نیاز به بازبینی مجدد مقررات ساختمان احساس می شود.

وی با بیان اینکه بیمه ساختمانها باید اجباری شود، گفت: یکی از مشکلات بعد از روی دادن حوادثی همچون زمین زلزله، عدم بیمه ساختمانها است که مردم را با دولت مواجه می کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم نباید چشم به دست دولت برای جبران خسارت داشته باشند زیرا بیمه باید بحث جبران خسارت را پیگیری کند.

در ادامه این مراسم شهردار شیراز نیز گفت: با توجه به ظرفیتهای نیروی انسانی و پیشرفت های ایجاد شده در بخش ساخت و ساز، استان فارس می تواند پشتوانه بزرگی برای جنوب کشور باشد.

علیرضا پاک فطرت افزود: طی سالهای اخیر شاهد روی دادن حوادث مختلفی در جنوب کشور بوده ایم که به این دلیل فارس می تواند با وجود دانشگاه شیراز و نیروی مهندسی قوی پشتوانه مهمی برای مقابله با خسارت های ناشی از زلزله برای جنوب کشور باشد.

وی تصریح کرد: اینگونه همایش ها می تواند نظام مهندسی کشور را ارتقاع دهد با توجه به اینکه بار علمی و تخصصی زیادی داشت و حضور صاحب نظران باید دستاورد بزرگی به همراه داشته باشد.

شهردار شیراز یادآور شد: گرفتن 15 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی جفا به ساخت و ساز بوده که متاسفانه مجلس این قانون را تصویب کرده و اگر قرار باشد هرجایی که با مشکل مالی مواجه شدیم از پروانه ساختمان استفاده کنیم شاهد کاهش ساخت و ساز خواهیم بود.

پاک فطرت تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که بخش ساختمان 70 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند و با تصویب چنین قانونی باید شاهد بیکاری در این بخش خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار