دکتر امیر بهمنی شهردار هشتگرد از آغاز طرح پایش و شناسنامه دار نمودن باغات شهر هشتگرد خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 30 April 2020

باغات شهر هشتگرد شناسنامه دار خواهند شد/ شناسنامه هر ۵ سال یکبار قابل تجدید است

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهمنی گفت: در اجرای ماده ٢ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها , طرح شناسایی و صدور شناسانه برای باغات واقع در محدوده و حریم شهر آغاز گردید.

وی تصریح کرد: ماده ٢ این قانون به صراحت بیان می کند «شهرداری ها در محدوده قانون و حریم شهرها مکلفند ظرف مدت یکسال، شناسنامه تعداد و نوع و محیط و سن تقریبی درختان محل های مشمول این قانون را تنظیم کنند و این شناسنامه هر ۵ سال یکبار قابل تجدید و سند اجرایی این قانون است» همچنین در ماده ٣ همین قانون بیان می شود «ماموران شهرداری‌ها بر حسب مورد می توانند برای تنظیم یا تطبیق برگ شناسایی درختان با در دست داشتن معرفی نامه و نمایندگی دادستانی وارد محل های مشمول این قانون شوند.

شهردار هشتگرد یادآور شد: از حیث قانون بدون شک صیانت و حفاظت از باغات محدوده و حریم از مسئولیت‌های بدون قید و شرط شهرداری هاست؛ به واسطه این مسئولیت است که شهرداری‌ها در محدوده حریم باید شناسنامه باغات در چارچوب قانون و با مشخصات مطرح شده را تهیه و هر ۵ سال یکبار به روزرسانی نمایند؛ بدون شک از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن باغات و فضاهای سبز عدم تصویب شناسنامه باغات محدوده و حریم شهر به عنوان سند اجرایی حفظ و گسترش فضای سبز است.

بهمنی هدف از اجرای این طرح را حفظ باغات , گسترش فضای سبز و ممانعت از تغییر کاربری دانست و از اعتبار ٧۰۰ میلیون ریالی برای انجام آن در سال ٩٩ خبر داد.

وی افزود: مامورین اجرا با در دست داشتن کارت شناسایی به باغات مراجعه نموده و اطلاعات لازم را در قالب فرمهای مربوطه تکمیل و جهت جمع بندی به کارشناسان شهرداری ارائه خواهند نمود لذا از دستگاههای متولی به خصوص جهاد کشاورزی و کشاورزان و باغداران واقع در حریم و محدوده شهر هشتگرد درخواست می نمائیم تا در اجرای این طرح که برای اولین بار در این شهر در حال اجراست همکاری و مشارکت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار