معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با امنیتی کردن فضا برای مطبوعات و رسانه ها مخالف است.
کد خبر: ۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳ 28 February 2015

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با امنیتی کردن فضا برای مطبوعات و رسانه ها مخالف است.

به گزارش ایرنا :'محمد ابراهیم الهی تبار'  در دومین جشنواره رسانه و نظم امنیت عمومی گفت :نگاه امنیتی به رسانه ها و جلوگیری از نقد سازنده زمینه ای برای بروز فساد در جامعه می شود.

وی ادامه داد: فساد های اقتصادی که هم اینک نمایان می شود ماحصل نگاه امنیتی به رسانه ها در گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: اگر به جای امنیتی کردن فضا برای رسانه ها به آنها اجازه نقد و تحلیل می دادند هم اینک بروز و ظهور فساد های میلیاردی که زیبنده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیست را در جامعه شاهد نبودیم.

وی تاکید کرد :نقد باید عالمانه و کارشناسی شده باشد و کسی حق تخریب و استهزای افراد را ندارد.

وی افزود: نباید برای حل هر موضوعی و حتی چالش اجتماعی با رویکرد امنیتی پیش رفت بلکه می توان با نگرش علمی و اجتماعی نسبت به ساماندهی آن امر اقدام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان مثال زد: در برهه ای بخش عفاف و حجاب در شورای تامین مطرح شد که استاندار همدان خواستار بررسی این موضوع با رویکرد علمی شد که در این راستا انتظامی همدان با استفاده از توان علمی و تجارب ارزشمند حوزویان، دانشگاهیان و دیگر اساتید صاحب نظر نسخه ای علمی برای این موضوع تدوین کرد.

الهی تبار تاکید کرد: باید به جای امنیتی کردن فضا برای جامعه رسانه ای فضای احساس امنیت را با استفاده از این ظرفیت فرهنگی ارتقا داد تا شاهد افزایش نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از افراد یک مساله نا مبارک را چنان بسط می دهند تا فضا را ملتهب کنند از طرف دیگر نیز پس از اجرای یک کار فرهنگی مثبت به جای توجه به مزیت ها اقدام به کنکاش برای یافتن یک ایراد کوچک و بزرگ نمایی آن می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت : علاوه بر ضرورت فراهم کردن فضای احساس امنیت برای رسانه ها از آنها انتظار می رود که نسبت به نقد سازنده و بدون تخریب اقدام کنند.

الهی تبار با عنوان اینکه جامعه کنونی نیازمند نشاط اجتماعی است افزود: وظیفه مسئولان ایجاد جامعه با نشاط است چون جامعه در صورت داشتن نشاط می تواند تمامی مشکلات را از سر راه خود بردارد.

دومین جشنواره رسانه و نظم و امنیت عمومی با معرفی خبرنگاران برتر در سه بخش گزارش، خبر و مصاحبه در همدان به کار خود پایان داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان در این جشنواره رتبه نخست بخش گزارش و رتبه سوم بخش خبر را به خود اختصاص داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار