سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز از راه اندازی چهار موزه در شهرستان نظراباد خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 25 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فریدون محمدی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در شهرستان نظرآباد، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها باید شکوفا شود برای تحقق این مهم با مسئولان این شهرستان مذاکرات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی پروژه‌های گردشگری در شهرستان نظرآباد که موجب اشتغالزایی می‌شود، گفت: فرمانداری این شهرستان با اختصاص اعتبار برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی از محل اعتبارات ارزش افزوده موافقت کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز به وجود تپه اُزبکی با قدمت ۹ هزار ساله در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر نظرآباد موافقت خود را با نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام این اثر تاریخی اعلام کرده اند.

به گفته محمدی مذاکراتی با مدیریت شهری نظرآباد انجام شده تا پروژه‌های گردشگری در قالب راه‌اندازی موزه‌ها، کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی در این شهرستان تعریف و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار است چهار موزه در شهرستان نظرآباد راه اندازی شود، گفت: نخستین مورد خانه موزه دکتر مصدق است که در آنجا اسناد و وسایل این شخصیت مهم تاریخ ایران به نمایش گذاشته می‌شود، دیگر مورد راه اندازی موزه مردم شناسی در مهدی آباد است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز توضیح داد: موزه صنایع دستی و ریسندگی نیز در محل کارخانه مقدم که کارخانه قدیمی منسوجات در این شهرستان است، راه اندازی می‌شود، همچنین شاهد راه اندازی یک سایت موزه نیز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار