کد خبر: ۸۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 27 August 2015
عملیات احداث محور نوجان - چالوس پس از ۱۰ ماه تلاش شبانه روزی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به پایان رسید.
سال هاست روستاییان محور کرج – چالوس در ایام تعطیل که محور یکطرفه می شود برای رفت و آمد به کرج با مشکل مواجه اند. از آذرماه سال گذشته که کلنگ پروژه محور آتشگاه – نوجان – چالوس زمین زده شد نور امید در دل اهالی روستاها روشن شد چرا که با راه اندازی این محور مشکل رفت و آمد به کرج در روزهای پایانی هفته تا حدودی حل خواهد شد.
این محور در شمال و شمال غرب شهرستان كرج واقع شده و دارای استانداردهای لازم و جذابيت های ویژه ای است. راه اندازی این محور بار ترافیکی شمال کرج و منطقه باغستان برای دسترسی به محور چالوس را کاهش می دهد.
محور آتشگاه - نوجان – جاده چالوس به طول ۱۱ کیلومتر به عنوان محوری کمکی برای هدایت ترافیک عبوری در زمان یکطرفه شدن محور کرج – چالوس در نظر گرفته شده و طبق گفته کارشناسان دارای قابليت بالای عملكرد در نقش پدافند است و به کیلومتر ۱۷ در محور چالوس متصل می شود.
با وجود صعب العبور بودن مسیر، پس از گذشت پنج ماه یعنی اردیبهشت ماه جاری عملیات خاکبرداری این پروژه به اتمام رسید و به گفته مسئولان راهسازی استان البرز پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشت.
مردادماه سال جاری عملیات آسفالت این محور آغاز و پل ها و دیوارهای ضامن و حايل احداث شد و قطعات فلزی پل بزرگ ورودی رودخانه کرج شامل تيرهای اصلی، مهاربندها و نئوپرنهای پل نیز به صورت مونتاژ در كارخانه ساخته شده و عمليات نصب انجام شد. به گفته مسئولان مربوطه با طی این مراحل، پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشت.
در این خصوص افشین پیرنون مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در گفتگو با مهر، با اعلام خبر پایان عملیات احداث محور نوجان - چالوس، اظهار کرد: عملیات نهایی آسفالت این محور به پایان رسیده است.
پیرنون مبنی بر اینکه این پروژه در هفته دولت افتتاح می شود یا خیر، گفت: عملیات احداث این پروژه به پایان رسیده است ولی به دلیل تکمیل علائم و تجهیزات ایمنی و همچنین اصول مقاومت نهایی بتن ریزی های انجام شده در محل پل ها، زمان بهره برداری به پایان شهریور ماه موکول شده است.
وی در ادامه گفت: ۶ دستگاه پل در این محور تعبیه شده است یک دستگاه پل با سازه فلزی بر روی رودخانه کرج و ۳ دستگاه آبروی «دالی» با دهانه های متفاوت و ۲ دستگاه آبروی لوله ای شش دستگاه پل این محور را تشکیل می دهند.
پیرنون افزود: در این پروژه از دیوارهای ضامن و حائل به طول ۳۰۰ متر استفاده شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: در حال حاضر اکیپ های مربوطه در حال خط کشی در این محور هستند.
پیرنون در پایان زمان آغاز تا پایان این پروژه را ۱۰ ماه اعلام کرد و گفت: در این پروژه معادل ۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار