مردم واقعا باید چکار کنند ؟ فاضله گذاری اجتماعی را رعایت کنند ؟ چگونه ؟ اسباب رعایت نکردن آن که  توسط خود دولت فراهم شده است !  مردم باید رعایت نکنند تا ویروسی شوند ؟چرا ؟ مگه جانشان را از کجا گرفته اند ؟! این رفتارها یعنی چه ؟! چرا باید مردم خودشان را به مهلکه بیاندازند ؟! چرا باید این کار را بکنند ؟!مردم باید چگار کنند ؟در خانه بمانند یا نمانند ؟ اگر قرار است بمانند ورعایت کنند پس چرا آنها را از خانه بیرون می کشید ؟! پاسخ این همه تناقض وابهام وسوال راباید چه کسی بدهد ؟
کد خبر: ۸۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 22 April 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::از این مقدمه صرفنظر می کنم که کرونا چگونه آمد ،چکار کرد و چه بلایی بر سر اقتصاد ،فرهنگ و ...آورد ،چون تکراریست . واقعا وقتی می خواهم به این موضوع اشاره کنم وبنویسم ؛"مردم عزیز همچنان کرونا را جدی بگیرید و برای قطع زنجیره ابتلای این ویروس منحوس وحفظ سلامت خود ودیگران به پروتکل های بهداشتی احترام بگذارید" ،انگشتان دست همراهی ام نمی کنند ،چرا؟! چون واقعیت جامعه و رفتار مردم ومهمتر از همه تناقض گویی ها با رفتار مسئولین نمی خواند .اصلا هیچ چیزی با هم جور در نمیاد!

نمی دانم چه بنویسم ! از کدام زاویه ورود کنم که تازگی داشته باشد ،چیزی را بنویسم که تا الان به آن اشاره نداشته ام ،اما این را به خوبی می دانم هر بلایی بر اثر این ویروس سر مردم بیاد ،اول مسئولین مقصرند بعد خود مردم ! چرا مسئولین مقصرند ؟! چون شعارشان با عملشان یکی نیست !چرا یکی نیست ؟چون در مصاحبه ها وشعارها یک چیز می گویند ،اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند!

چرا اینگونه اند ؟ چون سرشت وذات مدیر ایرانی اینگونه است وکاریش هم نمیشه کرد!اشتباه برداشت نکنید ، این موضوع برای تمامی امور شمولیت دارد ،فقط بحث کرونا نیست! چون این ذات، این شیوه مدیریت  تمام شمول است،از قضا و از بخت بد مردم ،کرونا را هم در بر گرفته و باید مردم تاوانش را هم بدهند .

از یک طرف پروتکل تدوین می کنند،طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ می کنند ،از مردم می خواهند به طرح تمکین کنند ،اما خودشان با دستوالعمل بعدی طرح قبلی را بی اثر می کنند ، باعث می شوند که طرح درعمل عقیم شود ،می گویند مردم در اجتماعات حضور نیابند ،اما از سویی وام پرداخت می کنند و برای پرداخت وام، شرط سیم کارت می گذارند تامردم مجبور شوند برای تهیه آن ،در دفاتر خدماتی از سر وکول هم بالا بروند .

همزمان با طرح فاصله گذاری اجتماعی ،سهام بورس عرضه می کنند ،مردم بینوای متضرر شده از شرایط کرونایی ،برای جبران زیانها به سمت خرید سهام در مقابل دفاتر پیشخوان ازدحام می کنند ،در نمونه اخیرش هم سازمان صمت برنج ارزان عرضه می کند ،تا مردم برای خرید آن دست وپا بشکنند!

تازه احساس می شود که شهرستان ایوان بعنوان کانون آلودگی کرونا می خواهد نفسی تازه کند ،اما به یکباره مراکز عرضه برنج دولتی ،مردم را به صف می کنند تا دوباره پیک دوم کرونا از همین شهرستان کلید زده شود .آخه کسی نیست بگوید ؛این چه رفتاریست با مردم می شود؟این همه تناقض وتضاد از کجا نشات گرفته است ؟چرا رفتار ها با شعار یکی نیست ؟!

مردم واقعا باید چکار کنند ؟ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند ؟ چگونه ؟ اسباب رعایت نکردن آن که  توسط خود دولت فراهم شده است !  مردم باید رعایت نکنند تا ویروسی شوند ؟چرا ؟ مگه جانشان را از جوی آب گرفته اند ؟! این رفتارها یعنی چه ؟! چرا باید مردم خودشان را به مهلکه بیاندازند ؟! چرا باید این کار را بکنند ؟!مردم باید چکار کنند ،در خانه بمانند یا نمانند ؟ اگر قرار است بمانند ورعایت کنند، پس چرا آنها را از خانه بیرون می کشید ؟! اگر قرار است فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود چرا آنها در مراکز مختلف جمع می کنید؟پاسخ این همه تناقض وابهام وسوال راباید چه کسی بدهد ؟آیا واقعا می خواهید از شر مردم خلاص شوید؟! این راهش نیست .

من که فکر می کنم ،کاسه ای زیر نیم کاسه این همه تناقض گویی وجود دارد ،تنها راهش هم همین است ،مردم اگر می خواهند از مهلکه جان سالم به در ببرند،خودشان باید دست به کار شوند  ،کاری به شعار مسئولین نداشته باشند ،البته با این رفتاری هم که مردم دارند خودشان هم مقصرند ،چرا ؟! چون واقعا می دانند تناقض گویی مسئولین تا چه اندازه است ،به شعارها ،آمارها و طرح های مسئولین ایمان ندارند ،در کوچه وبازار همش غر می زنند که مسئولین دروغ می گویند ،اما خودشان هم برای جان خودشان ارزش قایل نیستند.حال بعید می دانم این هم جواب دهد که مردم به فکر خودشان باشند ! ،فقط می توانم بگویم ،مردم خواهش می کنم ؛به فکر خودتان باشید ،رعایت کنید ،هنوز هم هیچ چیزی تغییر نکرده است ،شرایط هم عادی نیست !من یکی که واقعا بریدم !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دولت یا ندارد یا نمی خواهد هزینه قرنطینه را بپردازد


مردم هم درامد میخواهند برای هزینه زندگی،ضمن اینکه در خانه ماندن هم علاوه بر تامین مایحتاج از نظر روحی و روانی برنامه میخواهد.....

هیچکدام از اینها نیست پس ان میشود که نباید بشود
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دولت یا ندارد یا نمی خواهد هزینه قرنطینه را بپردازد


مردم هم درامد میخواهند برای هزینه زندگی،ضمن اینکه در خانه ماندن هم علاوه بر تامین مایحتاج از نظر روحی و روانی برنامه میخواهد.....

هیچکدام از اینها نیست پس ان میشود که نباید بشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار