معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد ۲۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 16 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی مرادی اظهار کرد: سال گذشته 238 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسدود شد که از محل انسداد این چاه‌ها بازگشت 8.5 میلیون مترمکعبی آب به منابع آب زیرزمینی را داشتیم.

وی ادامه داد: به علاوه در سال گذشته 583 مورد نیز اصلاح و تعدیل پروانه بهره‌برداری از چاه‌های استان را داشتیم که در این بخش نیز صرفه‌جویی بیش از 14 میلیون مترمکعبی در مصرف آب رقم خورد.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در سال گذشته 350 چاه نیز پلمب و یا کنترل شدند تا جلوی اضافه برداشت از آنها گرفته شود.

مرادی از نصب 176 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان با همکاری خود کشاورزان نیز در همین مدت خبر داد.

وی از هدفگذاری برنامه‌های احیا و تعادل بخشی دشت‌ها در سال جاری نیز یاد کرد و افزود: بنا داریم امسال هم در صورت تامین اعتبار 307 چاه غیرمجاز را در استان پر و مسدود کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین بنا داریم 250 کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شود و برای اصلاح و تعدیل پروانه 1200 چاه نیز برنامه داریم.

به گفته این مسئول، برآورد می‌شود نزدیک به هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود داشته باشد که تعدادی از آنها تعیین تکلیف و یا مسدود شدند و برای مابقی چاه‌ها نیز برنامه انسداد و یا تعیین تکلیف وجود دارد.

مرادی با بیان اینکه 26 اکیپ گشت و بازرسی در بخش‌های مختلف منابع آبی خصوصا جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز پای کار هستند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم امسال نیز با استفاده از ظرفیت این اکیپ‌ها به حفاظت از منابع آبی استان کمک کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار