مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد جامیشان سنقروکلیایی به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 11 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام درویشی ، با اشاره به سرریز سد جامیشان، گفت: این سد بعد از بارندگی‌های چند روز اخیر سرریز کرد و مخزن ۵۲ میلیون مترمکعبی آن اکنون پر است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز سد شیان اسلام آبادغرب با حجم مخزن حدود هفت میلیون مترمکعب سرریز کرده بود و اکنون دو سد استان در شرایط سرریز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد قابل توجه بارندگی‌های سال زراعی جاری برای سد‌های استان یاد کرد و افزود: هم اکنون میزان ذخیره آب پشت ۱۲ سد استان به یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون مترمکعب رسیده که معادل ۸۲ درصد ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سد‌های استان است.

درویشی این میزان ذخیره برای سد‌های استان را رقم قابل قبولی دانست و تاکید کرد: در شرایطی حدود ۸۲ درصد ظرفیت سد‌های استان پر است که بخشی از ذخیره سد‌ها را به شیوه مدیریت شده آزاد کردیم که هم به مصرف اراضی پایین دست برسد و هم مشکلی برای ذخیره آورد بارندگی‌های جدید نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این میزان ذخیره، با توجه به افزایش مصرف آب به دنبال شیوع بیماری کرونا و همچنین نزدیک شدن فصل گرما و احتمال افزایش بیشتر مصرف آب، نیاز به همکاری مردم در مدیریت مصرف داریم تا تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار