کد خبر: ۸۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 26 August 2015

در جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید محمدشهر، مسئولان ارشد کرج بر ضرورت حمایت از شوراها و مدیریت شهری برای افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به مردم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید محمدشهر از توابع شهرستان کرج بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم محمدتقی ایران معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج طی سخنانی اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید از مدیریت شهری و شوراها حمایت کنند، چرا که این نهاد به صورت مستقیم با مشکلات و نیازهای مردم سروکار دارد.

وی تصریح کرد: اگر حمایت لازم از شوراهای شهر و روستا نداشته باشیم، این نهاد مردمی که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود،‌ نمی‌تواند اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

فرماندار کرج افزود: امروزه و با تفکیک مسئولیت‌ها، خدمت رسانی به مردم گسترش یافته و دیگر یک سازمان و یک دستگاه به تنهایی نمیتواند از عهده همه کارها برآید.

ایرانی بیان داشت: در چنین شرایطی با حفظ تفکیک مسئولیت‌ها، همه باید از هم حمایت کنیم و حمایت از شوراها به عنوان پارلمان‌های شهری و حمایت از مدیریت شهری ضروری است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در حقیقت پل ارتباطی میان بخش شهری و بخش دولتی در هر شهرستانی هستند، گفت: همدلی و همزبانی مدیران دولتی و شهری در هر شهرها بر افزایش خدمت رسانی به مردم تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

* 200 وظیفه بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد

در بخش دیگری از این مراسم علی ترکاشوند شهردار کرج نیز طی سخنانی اظهار داشت: وظایفی که بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد، بسیار گسترده و با حساسیت بالایی است.

وی افزود: در شهرها و شهرستان ها، شوراها و مدیران شهری برای مسائل خرد و کلان برنامه‌ریزی و راهکار ارائه می‌دهند و به همین دلیل نهاد شوراها به عنوان یکی نهادها و ارکان اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور تبدیل شده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین گستردگی وظایف و مسئولیت‌های شهرداری‌ها بسیار متنوع است و در حال حاضر بیش از 200 وظیفه بر عهده مدیریت شهری قرار دارد که به طور قطع بدون حمایت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، تحقق این وظایف با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شود.

ترکاشوند گفت: شهرداری کرج خود را جدای از شهرداری‌ها و شهرهای دیگر استان البرز نمی‌داند و تلاش می‌کنیم که با تمام توان از مدیریت شهری در مناطق دیگری به ویژه محمدشهر حمایت می‌کنیم.

لازم به توضیح است، در این مراسم محمدرضا ناصر‌خاکی به عنوان شهردار جدید محمد‌شهر منصوب و از تلاش های محمد شیخیانی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار