فرمانده انتظامي استان ايلام از کشف 47 کيلو گرم مواد مخدر و دستگيري سوداگر مرگ در عمليات مشترک پليس اين استان و استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 26 August 2015

کشف 47کيلو مواد مخدر در عمليات مشترک پليس ايلام و اصفهان

گروه استان ها - فرمانده انتظامي استان ايلام از کشف 47 کيلو گرم مواد مخدر و دستگيري سوداگر مرگ در عمليات مشترک پليس اين استان و استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس،سردار" علي دولتي"در اين باره اظهار داشت:به دنبال کسب اخباري مبني بر اينکه باندي در امر تهيه و توزيع مواد افيوني در استان هاي ايلام و اصفهان فعاليت دارند موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وي ادامه داد:پس از چند روز کار اطلاعاتي مشخص شد که يکي از قاچاقچيان سابقه دار استان ايلام قصد دارد مقادير ي مواد مخدر را پس از تهيه در شهر اصفهان به استان ايلام انتقال دهد.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت:بررسي هاي پليس مشخص کرد که اين فرد مقدار 47کيلو گرم ترياک را به مقصد استان ايلام در يک خودرو سواري آذرا جاسازي کرده است.

سردار دولتي تصريح کرد:ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر انتظامي استان ايلام با هماهنگي پليس اصفهان عمليات دستگيري اين قاچاقچي را با موفقيت انجام دادند.

در محور ايلام - مهران؛

خواب آلودگي راننده، جان چهار سرنشين سمند را گرفت

گروه استان ها- در پي واژگوني خودروي سمند در محور مهران - ايلام به علت خواب آلودگي راننده، چهار سرنشين خودرو جان خود را از دست دادند.

سرهنگ"محسن ناصري" درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: ساعت 13 امروز، ماموران پليس راه استان ايلام از واژگوني خودروي سمند در پنج کيلومتري روستاي "گلان" در مسير شهرستان مهران به ايلام مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وي افزود:در اين حادثه مرگبار، خودروي سمند از پل سقوط کرد و آتش گرفت؛شدت حادثه به حدي بودکه چهار سرنشين اين خودرودر دم جان باختند.

فرمانده پليس راه استان ايلام اعلام کرد:اين حادثه به علت عدم کنترل وسيله نقليه،خستگي و خواب آلودگي راننده و همچنين عدم نصب حفاظ در کنار پل، رخ داده است.

عضويت در شبکه هاي اجتماعي، تهديدي براي دانش آموزان

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان "ايلام" با ابراز نگراني از استفاده هاي غير اصولي تلفن همراه توسط دانش آموزان و خطرات اخلاقي ناشي ازعضويت آن ها در شبکه هاي اجتماعي ، خواستار توجه مسئولان در کنترل اين موضوع شد.

"محمد رضا نظري"با اعلام اين مطلب گفت:مدرسه دومين مکاني است که باعث تربيت صحيح و ارتقاي آگاهي دانش آموزان مي شود لذا استفاده از تلفن هاي همراه در مدارس قطعا بر ميزان يادگيري آنها تاثير مي گذارد.

وي افزود:استفاده از گوشي هاي همراه گران قيمت و وجود بلوتوث ها و پيامک ها و يا فيلمبرداري و گرفتن عکس از ساير دانش آموزان و انتشار آن در اينترنت و عضويت در شبکه هاي اجتماعي ،مشکلات زيادي را به وجود مي آورد و تنها با يک فرهنگ سازي صحيح مي توان مانع بسياري از مشکلات شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام اضافه کرد: هر چند استفاده از تلفن همراه به عنوان يک فرصت مطرح است اما استفاده غير اصولي و گاه غير قانوني مي تواند اين وسيله سودمند را به يک تهديد تبديل کند.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد:ارتقاي تکنولوژي در تلفن همراه و استفاده از تلفن هاي دوربين دار با کيفيت بالا و داراي بلوتوث در کنار تمامي فوايد شان ، گاه معضلات و ناهنجاري هاي زيادي را براي دانش آموزان و خانواده هايشان وحتي مجموعه هاي آموزشي فراهم مي کند که مي طلبد اولياي دانش آموزان به اين امر عنايت ويژه اي داشته باشند.

محمد رضا نظري گفت:با تدابير انديشيده شده از سوي نيروي انتظامي در خصوص مسيرهاي پر تردد و تضمين امنيت دانش آموزان دغه دغه هاي خانواده ها برطرف شده است.

عدم رعايت حق تقدم ،‌بيشترين علت تصادفات درون شهري

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت:عدم رعايت حق تقدم عبور ، يکي از اصلي ترين علت تصادفات درون شهري است.

سرهنگ"نورا... خادم"اظهارداشت:در بررسي تصادفات بوقوع پيوسته5 ماهه نخست سال جاري عدم رعايت حق تقدم عبور از سوي رانندگان متخلف بيشترين عامل حوادث رانندگي در سطح معابر درون شهري استان بوده است.

وي ادامه داد: رعايت حق تقدم نه تنها ازخودگذشتگي نيست بلکه رعايت حقوق شهروندي است وتوجه به رعايت چنين امري،مسلما تاحد زيادي از مشکلات و حوادث و سوانح ترافيکي را کاهش مي دهد.

سرهنگ خادم فرهنگ ترافيک و رعايت اصول و قانون راهنمايي و رانندگي را مهم ارزيابي کرد و اظهار داشت:آموزش مداوم مقررات و آيين نامه به هر شکل موجب بالا بردن سطح آگاهي مردم خواهد شد و پيش رفت فرهنگ ترافيک در احاد مردم در طولاني مدت، ايمني و کنترل رانندگي را افزايش مي دهد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در پايان گفت :رعايت حق تقدم از عوامل مهم در کاهش حوادث رانندگي بوده و فرهنگ سازي در رعايت حق تقدم عبور و مرور در امر رانندگي از تأثير گذارترين عوامل مي باشد.

ارتقاي عفت عمومي و حجاب خواست مردم و مسئولان است

معاون هماهنگ کننده انتظامي استان ايلام صبح امروز گفت:بدون ترديد ارتقاي عفت عمومي و حجاب هم خواست مردم و هم خواست مسئولان است.

،سرهنگ"مهدي محمد کريمي" در نشست هم انديشي سازمان هاي مردم نهاد گفت: بد پوششي توليد فرهنگي بيگانه است و مقابله با آن نيازمند کار فرهنگي است .

وي افزود:بدون ترديد ارتقاي عفت عمومي در جامعه و مقابله با بي حجابي و بدپوششي هم خواست مردم و هم خواست مسئولان است.

معاون هماهنگ کننده انتظامي استان ايلام گفت:استکبار جهاني با انواع و اقسام ابزارهاي تبليغاتي بر روي نقطه حساس و حياتي ملت شريف و مسلمان ايران که همان فرهنگ اصيل ايران اسلامي است انگشت گذاشته و آن را مورد هجمه قرار داده است .

وي نهادينه کردن فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه را امري لازم و ضروري خواند و گفت:گروههاي امربه معروف و نهي از منکر بايد در جامعه فعال شوند.

سرهنگ محمد کريمي تحقيق و پژوهش را يک کار اساسي در اين زمينه دانست و گفت:دستگاههاي متولي امور فرهنگي در استان بايستي با هماهنگي و تعامل مناسب به ريشه يابي علت هاي گسترش پديده بد پوششي در جامعه پرداخته و براي مقابله با آن راه کارهاي دقيق ارائه نمايند.

هشدار پليس راهنمايي و رانندگي ايلام:

مالکان هنگام فروش وسيله نقليه نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کنند

گروه استان ها- رييس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام با هشدار به صاحبان وسايل نقليه اي که قصد فروش آن را دارند،گفت: مالكان خودرو به محض خريد و فروش وسيله نقليه خود نسبت به فك پلاك آن اقدام كنند.

به گزارش پايگاه خبري پليس سرهنگ "نوراله خادم" گفت: مالكان وسايل نقليه از واگذاري و نقل و انتقال خودرو بصورت وكالتي خودداري و با مراجعه به مركز تعويض پلاك واقع در بلوار خليج فارس نسبت به تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو اقدام كنند.

وي گفت: بر اساس ماده 20 آيين نامه راهنمايي و رانندگي، هنگام نقل و انتقال مالكيت وسايل نقليه متعاملين يا قائم مقام قانوني آنها ابتدا در خواست خود را به راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي يا مراكز مجاز تعيين شده ارائه مي نمايند تا پس از احراز اصالت خودرو و تطبيق مدارك آنها نسبت به فك پلاك منصوبه بر روي خودروي مورد معامله و اختصاص پلاك جديد و صدور شناسنامه جديد و ثبت تغييرات مذبور در رايانه اي اقدام شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام عنوان كرد: بر اساس ماده 6 آيين نامه ،اشخاص حقيقي يا حقوقي دارنده پلاك مكلفند حداكثرپس از گذشت 10 روز از زمان تغيير محل اقامت يا فعاليت ، نشاني و كدپستي خود را به طور كتبي به نزديكترين واحد شماره گذاري اعلام نمايند. مسئوليت هاي قانوني اطلاع ندادن تغيير محل اقامت يا مركز فعاليت به عهده مالك يا نمايند قانوني وي خواهد بود.

وي تصريح كرد: ماده 29 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي اشعار دارد نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمي انجام مي شود. دارندگان وسايل نقليه مكلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسايل نقليه مذكور در دفاتر اسناد رسمي ، ابتدا به ادارات راهنمايي و رانندگي يا مراكز تعيين شده از سوي راهنمايي و رانندگي براي بررسي اصالت وسيله نقليه ، هويت مالك ، پرداخت جريمه ها و ديون معوق و تعويض پلاك به نام مالك جديد مراجعه نمايند.

سرهنگ خادم در پايان گفت:بر همين اساس برابر بند 2026 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي عدم اقدام به تعويض پلاك به هنگام خريد و فروش وسيله نقليه مبلغ 500 هزار ريال و برابر بند 2033 رانندگي با وسيله نقليه با پلاك غير مجاز و يا داراي پلاك تعويض نشده متعلق به مالك قبلي 500 هزار ريال پيش بيني شده است.

10 ميليون و 600 هزار ريال خلافي پرداخت نشده خودرو پرايد

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان در استان ايلام از توقيف يکدستگاه خودرو پرايد با 61 تخلف و 10 ميليون و 600 هزار ريال خلافي پرداخت نشده در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ" علي مهري" در اين باره گفت: مأموران پليس راهور و مبارزه با مواد مخدر انتظامي شهرستان آبدانان اين خودرو را هنگام اجراي طرح کنترل ترافيکي و انتظامي توقيف کردند.

وي ادامه داد: بررسي هاي سوابق خودرو پرايد مشخص کرد که اين وسيله نقليه 61 مورد تخلف مرتکب شده است .

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان با اشاره به انتقال خودرو پرايد به پارکينگ گفت: صاحب اين خودرو مبلغ 10 ميليون و 600 هزار ريال جريمه اعمال نشده را تاکنون پرداخت نکرده بود.

سرهنگ ستاد علي مهري افزود: نبستن کمربند ايمني ،خستگي ،خوردن وآشاميدن در حين رانندگي،مکالمه تلفن همراه ،عجله وتخطي از سرعت مطمئنه در جاده مي تواندباعث تصادفات منجر به فوت گردد.

فرماندهي انتظامي شهرستان آبدانان به اهميت رعايت قوانين راهنمايي ورانندگي باتوجه به بيشتر تردد ها ي خودرويي از سوي رانندگان اشاره وافزود :تمام قوانين راهنمايي ورانندگي براي رفاه مردم بوده ورعايت قوانين نيز برهمگان لازم وضروري مي باشد وانشاء اله درسال پيش رو نيز شاهد کمترين تصادف درسطح راههاي شهرستان باشيم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار